Välivuosi edessä? Opiskelisitko avoimessa yliopistossa?

27.06.2019

Jos haluat tutustua yliopiston oppiaineisiin ja hankkia lisää valmiuksia valintakokeisiin, kannattaa ottaa selvää opiskelumahdollisuuksista avoimessa yliopistossa.

Avoimessa yliopistossa voi opiskella yliopiston tutkintoihin kuuluvia opintoja. Voit valita opintoja oman kiinnostuksesi mukaan, tutustua oppiaineisiin ja varmistua siitä, mikä olisi oma alasi.

Opinnoilla saat lisää valmiuksia valintakokeisiin osallistumiseen. Useissa oppiaineissa voi tutkinto-opiskelijaksi hakea myös avoimen yliopiston väylän kautta. Avoimen yliopiston opintojen suorittaminen ei vaikuta ensikertalaisuuteen hakiessa yliopistoon. Voit liittää avoimessa yliopistossa tehdyt opintosuoritukset osaksi tutkinto-opintoja, jos saat myöhemmin opiskeluoikeuden yliopistossa.

Avointa yliopisto-opetusta järjestetään Turun yliopistossa ja Porin yliopistokeskuksessa sekä kesäyliopistoissa, kansalais- ja kansanopistoissa. Lisäksi opintoja on tarjolla verkko-opintoina, joita voi opiskella myös täysin verkon kautta. Opiskelijaksi pääsee pääasiassa ilmoittautumisen ja opintomaksun maksamisen perusteella.

Tutustu opiskelumahdollisuuksiin, osallistu esittelytilaisuuksiin ja kysy lisää!

Luotu 27.06.2019 | Muokattu 22.08.2019