Valko-Venäjän Suomen-suurlähettiläs Aleksei Samosuev luennoi Business in the Baltic Sea region –kurssilla

04.11.2020

Pan-Eurooppa Instituutin järjestämän KV23/TM33 Business in the Baltic Sea region -kurssin tarkoituksena on tarjota opiskelijoille työkaluja Itämeren alueen kaupan ja liiketoiminnan itsenäiseen arviointiin sekä opettaa tarkastelemaan alueen tulevaisuutta ja kehitystä. Kurssin luennoitsijoina toimivat aiheeseen perehtyneet asiantuntijat.

Business in the Baltic Sea -kurssin vierailevina luennoitsijoina on niin suurlähettiläitä, kansainvälistä tunnustusta saaneita professoreja kuin kauppa- ja ulkopolitiikan osaajia. Tiistaina 3.11. Pan-Eurooppa Instituutin johtajalla, Kari Liuhdolla, oli kunnia ottaa vastaan Valko-Venäjän Suomen-suurlähettiläs, Aleksei Samosuev, joka luennoi Valko-Venäjän kauppapolitiikasta sekä Suomen ja Valko-Venäjän välisestä kaupasta.

Kurssilla olleet kauppakorkeakoulun opiskelijat ja vaihto-oppilaat saivat laajan tietopaketin Valko-Venäjän taloudesta sekä investointimahdollisuuksista. Luennon lopuksi Samosuev vielä vastasi kattavasti opiskelijoiden kysymyksiin.

Joulukuun alkuun asti kestävän kurssin seuraavilla luennoilla päästään käsittelemään Itämeren alueen kauppaa muun muassa Venäjän, Tanskan, Puolan, Norjan ja Saksan näkökulmista. Kurssilla luennoivat myös suurlähettiläs Vesa Vasara, suurlähettiläs Kristine Naseniece ja kansanedustaja Elina Lepomäki.

Lisätietoa: Aurora Härkönen (aurora.harkonen@utu.fi).

Luotu 04.11.2020 | Muokattu 04.11.2020