Vanha SciFinder-web tietokanta poistuu käytöstä 2021 loppuun mennessä – käyttäjiä kehotetaan siirtymään SciFinder-n – käyttöön

23.09.2021

Vanha SciFinder-web-versio (SciFinder Scholar Chemical Abstracts) tulee poistumaan käytöstä vuoden 2021 loppuun mennessä. Tämän tilalle tulee jo nyt käytössä oleva SciFinder-n.

Uudistunut SciFinder-n

Scifinder-n on uudistunut sisältäen 500+ miljoonaa sekvenssiä käsittävän Biosequences sekä uudet Bioscape - ja Chemscape - työkalut sekvenssien ja rakennehakutulosten patenttimaisemien analysointiin. Parannuksia on myös tehty referenssi- ja yhdistehakuihin Advanced Search- osiossa sekä retrosynteesien analysointiin ChemPlanner-osiossa.

Tunnukset pysyvät samana jo tunnuksen vanhassa SciFinder-web versiossa luoneilla. Uusien käyttäjien täytyy rekisteröityä tietokantaan Turun yliopiston verkossa ja henkilötietoihin käy ainoastaan Turun yliopiston utu-sähköpostitunnus. SciFinder-n-tietokanta toimii etäkäytössä Volterin kautta, mutta myös ilman Horizon-yhteyttä 31.1.2022 asti.

Rekisteröidy palvelussa.

Koulutusta SciFinder-n käyttöön ja muutoksiin esimerkiksi profiilien siirrosta:

• Keep me Posted Alerts from old SF-web to new SF-n version
    Please check this 5 min video to show how to migrate KMP profiles to SF-n and how to optimize those Alerts once you have done this. New SciFinder-n Alerts includes Boolean operations, Filters, Truncation and allow also profiles with Reactions and Markush structures.
  • CAS SciFinder-n Training
    These short on-demand training materials are organized by search type, including Getting started, searching Substances, Reactions, References, Patents and Biosequences.

SciFinder-n Volterissa.

Luotu 23.09.2021 | Muokattu 23.09.2021