Yrittäjyyskurssi avaa EC2U-opetusyhteistyön

13.09.2021

Entrepreneurship for research professionals -kurssi on ensimmäinen EC2U-allianssin yhteinen kurssi. Turun yliopiston kauppakorkeakoulun järjestämälle kurssille voivat motivaatiokirjeellä hakea kaikkien EC2U-yliopistojen tohtorikoulutettavat. Kurssin suorittaminen avaa myös mahdollisuuden osallistua keväällä 2022 EC2U:n Yrittäjyysakatemian toimintaan.

EC2U on seitsemän eurooppalaisen yliopiston yhteinen allianssi. Turun yliopiston rinnalla allianssiin kuuluvat portugalilainen Coimbran, romanialainen Iasin, saksalainen Jenan, italialainen Pavian, ranskalainen Poitiersin sekä espanjalainen Salamancan yliopisto. Ensimmäiset yhteiset maisteriopinnot aloittavat syksyllä 2022.

EC2U-yhteistyön tavoitteena on luoda yleiseurooppalainen kampus uudenlaisella koulutusmallilla. Päämääränä on, että yhteistyön synergiaedut hyödyntävät niin opetusta, tutkimusta kuin innovaatiotoimintaa.

EC2U hyväksyttiin Eurooppalaiset yliopistot -verkostoon kesällä 2020. Ensimmäisten maisteriohjelmien rakentaminen käynnistettiin heti, ja ensimmäiset opiskelijat niihin voidaan ottaa ensi vuonna. Entrepreneurial Academy -toimintaan liittyvä kurssi Entrepreneurship for research professionals on ensimmäinen yksittäinen EC2U-kurssi.

Turun lisäksi myös muut EC2U-yliopistot toteuttavat omat yrittäjyyskurssinsa, kevätlukukaudella 2022 järjestetään yhteisesti toteutettava yrittäjyysakatemia, jonne kukin partneri lähettää osallistujia.

Mikäli Entrepreneurship for research professionals -kurssille hakeutuu Turun yliopiston opiskelijoiden lisäksi vähintään kuusi opiskelijaa muista EC2U-yliopistoista, heidän osallistumisensa kurssille mahdollistetaan hybridimuotoisena.

Kurssi tarkastelee yrittäjyyttä niin yksilön kuin tiiminkin tasolta. Keskeisiä teemoja ovat yrittäjyys uravaihtoehtona, liikeidea ja mahdollisuuksien luominen sekä liiketoiminnan suunnittelu. Kurssin aikana opiskelijat arvioivat omaa yrittäjyysosaamistaan ja luovat ryhmätöinä liikeideoita.

Kauppakorkeakoulun opettajien rinnalla kurssia ovat toteuttamassa BoostTurku/SparkUp, joka tarjoaa apua start-uppien perustamiseen.

>> How to apply

Luotu 13.09.2021 | Muokattu 13.09.2021