Certified Foresight Professional -koulutus alkaa joulukuussa

19.08.2019

Varmista organisaatiosi menestys tulevaisuudessa! Laajenna omaa ennakointiajatteluasi, vie ennakointi osaksi organisaatiosi arkea sekä opi hyödyntämään tulevaisuudentutkijoiden metodeja dynaamisen ennakointijärjestelmän parissa.

Koulutus on suunnattu kaikille, jotka haluavat vahvistaa omaa ja oman organisaationsa tulevaisuusosaamista sekä kehittää oman organisaation ennakointijärjestelmää tai esim. strategia-, tuotekehitys-, suunnittelu-, konsultointi- tai muissa vastaavissa edelläkävijä- ja kehittämistehtävissä työskentelevät päätöksentekijät.

"Organisaatioden kehitysvastuussa oleville henkilöille. Erityisesti niille, jotka tunnistavat toimialan ja liiketoiminnan olevan muutoksessa, mutta selkeää kuvaa muutoksesta ja omista reagointitarpeista siihen ei ole vielä muodostunut. Voin suositella kaikille niille, jotka aikovat menestyä muuttuvassa toimintaympäristössä." Saara Suurla, Development Manager, Swego Oy

Mitä?

Valmennusohjelma antaa osallistujalle ja organisaatiolle uusia valmiuksia vastata muuttuvan toimintaympäristön ja työn haasteisiin. Valmennuksen aikana osallistuja tutustuu monialaiseen ennakointiin osana organisaation päätöksentekoa ja luo käytännönläheisen oman organisaation dynaamisen ennakointisuunnitelman.

"Osaaminen toimialaan vaikuttavien tekijöiden tunnistamisessa, muutosten ennakoinnissa ja oman aktiivisuuden merkitys tulevaisuuden rakentamisessa saivat kurssilla paljon vahvistusta."

"Koulutus antaa valmiuksia ymmärtää omat vahvuudet ja heikkoudet ennakoijana sekä valmistaa sekä itseä että organisaatiota kohtaamaan paremmin vaihtoehtoiset tulevaisuudet."

Miten?

Valmennukseen kuuluu yhdeksän lähipäivää ja verkko-opiskelua. Lähipäivien aikana on ajattelua laajentavia ja innostavia asiantuntija-alustuksia, ryhmäkeskusteluja sekä erilaisiin fasilitoiviin tulevaisuustyökaluihin ja ryhmäprosesseihin tutustumista. Osallistuja kehittää omaa osaamistaan tehtävien avulla ja rakentaa valmennuksen aikana ennakointijärjestelmätyötään.

"Koulutuksen vetäjiltä ja toisilta opiskelijoilta saatu palaute haastoi meidät lisäksi monesti pois mukavuusalueiltamme ja miettimään vaihtoehtoisia tapoja totuttuja malleja täydentämään."

"CFP:n pitkäkestoisuus suorastaan pakotti käyttämään aikaa uuden oppimiseen, sekä viemään opin suoraan käytännön tekemiseen. Ennakointityön edistämisessä käytin luonnollisesti hyväkseni työyhteisöäni, jonka myötä opit laajenivat koko työyhteisöön."

Milloin ja missä?

Seuraava CFP-ohjelma alkaa joulukuussa 2019 Turun kauppakorkeakoululla. Alustava aikataulu:

• 11.-12.12.2019 Moderni ennakointiparadigma
  • 14.1.2020 Visionäärinen kehittäminen
  • 6.2.2020 klo 13-15 Ennakointijärjestelmäsuunnitelmien sparraus (verkossa)
  • 11.3.2020 Muutosjohtaminen ja muutosinnovaatiot
  • 15.4.2020 Tulevaisuuden rouhinta ja hyödyntäminen
  • 11.-12.5.2020 Dynaamiset ennakointijärjestelmät kehittämisen tukena
  • Kesäkuu 2020 Tulevaisuuskonferenssi (ajankohta täsmentyy myöhemmin)

Hinta

5.800 € (+ alv 24 %), early bird -hinta 5.500 € (+ alv 24 %) voimassa 13.9.2019 asti.

Ohjelman suoritettuaan osallistujilla on mahdollisuus suorittaa Certified Foresight Professional -sertifiointi, joka laskutetaan erikseen (hinta 700 € + alv 24 %). Sertifiointi suoritetaan näyttötilaisuudessa n. puoli vuotta ohjelman päättymisestä.

Osallistujien mietteitä ohjelmasta

Luotu 19.08.2019 | Muokattu 19.08.2019