Joseph
Macey
tutkijatohtori, median, musiikin ja taiteen tutkimus
Julkaisut
Sociotechnical Imaginaries of Digitally Altered Minds in 2050: Functions, Citizens, and Societal Tensions (2025)
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)Virtual empowerment: manipulating height in virtual reality affects self-related cognitions and personal speech performance evaluation (2025)
Behaviour and Information Technology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Survey esports research methodology (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Using latent class analysis to identify Finnish gambler types and potential risk (2024)
International Gambling Studies
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A conceptual framework for understanding and identifying gamblified experiences (2024)
Computers in Human Behavior
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A Typology for Identifying Digitally-Induced Altered States of Consciousness Through Input Discrepancy (2024)
Mindtrek '24, ACM/IEEE Joint Conference on Digital Libraries
(Konferenssiposteri)
Digital Technologies and Human Consciousness : A Futures Workshop for Exploring Potential Implications (2024)
(B3 Vertaisarvioimaton artikkeli konferenssijulkaisussa)Examining the Commonalities and Differences Between Gamblification and Gamification: A Theoretical Perspective (2024)
International Journal of Human-Computer Interaction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Legitimizing the game: how gamers' personal experiences shape the emergence of grassroots collective action in esports (2023)
Internet Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Digitally-Induced Altered States of Consciousness and Playful HCI: Future Research Agenda of a Novel Perspective (2023)
Annual Symposium on Computer-Human Interaction in Play
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))