Seminaari 10.11.2020: Maailmankaupan murros ja USA:n kauppapolitiikan arvaamattomuus: Kuinka ennakoida vaikutuksia tulevaan liiketoimintaan?

Tervetuloa Maailmankaupan murros ja USA:n kauppapolitiikan arvaamattomuus –seminaariin kuulemaan asiantuntijoiden arvioita USA:n presidentinvaalin jälkeisistä kauppapolitiikan ja maailmankaupan näkymistä. Seminaari järjestetään tiistaina 10.11.2020 klo 13.30-16.00.

Maailmankauppa on muuttumassa ennätysvauhtia. USA:n kauppapolitiikka ja erityisesti kärjistyneet kauppasuhteet Kiinaan ovat luoneet haasteita kaupankäynnille maailmanlaajuisesti. Samalla koronaviruspandemia on tuonut mukanaan suuria muutoksia, joiden pitkäaikaisia seurauksia ei voi ennustaa. USA:n presidentinvaalit lisäävät maailmankaupan tulevaisuuden epävarmuutta entisestään. Miten käy USA:n ja Kiinan kauppasuhteiden? Entä mitkä ovat asiantuntijoiden näkymät Suomelle ja EU:lle?

Tutustu seminaarin ohjelmaan

Koronatilanteesta johtuen seminaari järjestetään suurelle yleisölle online-tilaisuutena. Osallistuminen on maksutonta.

Ilmoittaudu seminaariin viimeistään 9.11.2020 osoitteessa https://forms.gle/oHFymcDeqBKH1TTE7

Seminaari on osa Teollisuuden ja Työantajain Keskusliiton (TT) - säätiön rahoittamaa Kauppapolitiikan asiantuntijoita ja osaamista Suomeen- hanketta. Hankkeen tavoitteena on kehittää suomalaisyritysten kauppapoliittista osaamista. Hankkeen toteuttaa Turun yliopiston kauppakorkeakoulussa toimiva Pan-Eurooppa Instituutti.