Asiasana: markkinointi
Tämä sivu kokoaa asiasanaan liittyviä sisältöjä.
Tuloksellisempaa B-to-B-markkinointia asiakkaan ostopolun ymmärtämisen, sisältöportfolion ja osallistamisen kautta (Väitös: KTM Lotta Siutla, 16.8.2024, markkinointi)
Uudessa väitöskirjatutkimuksessa tarkasteltiin, miten yritykset voivat vastata yritysasiakkaidensa ostokäyttäytymisen muutokseen. Väitöskirja tarjoaa käytännönläheisen viitekehyksen digitaalisen sisältömarkkinoinnin toteuttamiseen yritysten välisessä liiketoiminnassa.
Markkinointi- ja media-alan huippuosaaja Alex Nieminen aloittaa työelämäprofessorina Turun yliopiston kauppakorkeakoulussa
MA (Master of Arts) Alex Nieminen on nimitetty työelämäprofessoriksi Turun kauppakorkeakouluun 1.8.2023 alkaen. Nieminen vahvistaa markkinoinnin ja erityisesti markkinointiviestinnän osaamista Turun yliopistossa, sekä lisää yhteistyötä markkinoinnin opetuksen ja käytännön työelämän välillä.
Kestävämpien markkinoiden visiointi ohjaa muutosta
Siirtymä kestävämpään talouteen vaatii markkinoiden muokkausta – yhdessä ja vaiheittain. Millaisia vaikuttamismahdollisuuksia organisaatioilla on perinteisesti staattisina pidettyihin markkinoihin?
Turun yliopistoon neljä uutta kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen akatemiahanketta
Suomen Akatemian kulttuurin ja yhteiskunnan tutkimuksen toimikunta on myöntänyt Turun yliopistoon rahoituksen neljälle akatemiahankkeelle.
Syntyneet muutostoimijoiksi - uudet hybridiyritykset muokkaavat markkinoita edistääkseen kestävyysmurrosta (Väitös: KTM Mariia Syväri, 14.10.2022, markkinointi)
Markkinamuokkausta eivät tee vain omia etujaan ajavat suuret ja vakiintuneet yritykset. KTM Mariia Syväri tutki väitöskirjassaan, miten uudet hybridiyritykset pyrkivät muokkaamaan olemassa olevia markkinoita kestävämpään suuntaan kehittyessään samalla uskottaviksi toimijoiksi.
Seminar: Market studies and the concept of market practice
The MarketVision project in the department of Marketing is organizing the 2nd Market Shaping Research Seminar with visiting scholar Professor Luis Araujo on
«Market studies and the concept of market practice»
Kyberturvallisuus haastaa liiketoimintasuhteet ja asiakaskokemuksen
Digitalisaatio ja verkottuminen lisäävät tarvetta kyberturvallisuuden huomioimiseen liikkuvien työkoneiden, kuten kaivos-, satama- ja metsäkoneiden, suunnittelussa ja käytössä. Turun kauppakorkeakoulussa on käynnistynyt kaksivuotinen tutkimushanke, jossa kehitetään uusia palveluja työkoneiden kyberturvallisuuden ympärille. Tutkimushanketta koordinoi VTT ja hankekumppaneina ovat Tampereen yliopisto, Sandvik Mining and Construction, Cargotec, Ponsse ja Netox.
Paras ei riitä - yksityiskohtaisiin tavoitekokemuksiin perustuva asiakaskokemusstrategia luo pohjan uudenlaisille arvolupauksille (Väitös: KTM Ekaterina Panina, 9.9.2022, markkinointi)
Yhä useammat B2B-yritykset hakevat kilpailuetua asiakaskokemuksella. KTM Ekaterina Panina tutki väitöskirjassaan erilaisia tavoiteltuja asiakaskokemuksia ja näiden rooleja strategisessa asiakaskokemuksen johtamisessa B2B-markkinoilla.
Televisiomainoksilla pyritään vetoamaan kuluttajien tunteisiin (Väitös: FL Katariina Pajuranta, 13.05.2022, markkinointi)
FL Katariina Pajuranta tutki väitöstutkimuksessaan, kuinka televisiomainoksissa pyritään vetoamaan kuluttajien tunteisiin murteellisen kielen, liikkuvien kuvien ja näiden yhteistoiminnan avulla.