Tekijänoikeuden viimeaikaista kehitystä EU- oikeudessa

Kaikille kiinnostuneille!

EU:n tuomioistuin on kehittänyt direktiivein harmonisoitua tekijänoikeutta oikeuskäytännössään merkittävästi. Esimerkiksi teoskynnys, suojan kohteet, linkittäminen, sämpläys, parodiapoikkeus, vertaisverkkopalvelut ja monet muut internetin toimintaan liittyvät kysymykset määrittyvät nykyään pitkälti juuri EU:n tuomioistuimen ratkaisujen perusteella.

Koulutuksen sisältö

EU:n tuomioistuin on kehittänyt direktiivein harmonisoitua tekijänoikeutta oikeuskäytännössään merkittävästi. Se on täyttänyt aukkoja ja kehitellyt yllättäviä ja paljon puhuttaneita ratkaisuja oikeuskäytännössään. Esimerkiksi teoskynnys, suojan kohteet, linkittäminen, sämpläys, parodiapoikkeus, vertaisverkkopalvelut ja monet muut internetin toimintaan liittyvät kysymykset määrittyvät nykyään pitkälti juuri EU:n tuomioistuimen ratkaisujen perusteella. Aamukahvitilaisuuden tarkoitus on esitellä keskeisintä EU- tuomioistuimen oikeuskäytäntöä ja pohtia sen merkitystä Suomessa.

Luennoitsija

Oikeustieteen professori Tuomas Mylly, Turun yliopisto

Paikka

Wiklund Original By Sokos Hotels, Huvila-tila, 3 krs.
Eerikinkatu 11

Aika

perjantaina 29.11.2019 klo 8.30–10.00

130 euroa + alv 24%
Hinta sisältää kahvi/teetarjoilun

Ilmoittautuminen

Sitova ilmoittautuminen viimeistään 21.11.2019

Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.
Koulutus järjestetään, mikäli osallistujia on riittävästi. Mahdollisesta peruuntumisesta ilmoitamme erikseen.

Lisätietoja koulutuksesta oik-taydennyskoulutus@utu.fi

Olemme myös Facebookissa!