Aamukahvitilaisuus: Ajankohtaista avoliitto-oikeutta

Koulutuksen sisältö
Tilaisuudessa käydään läpi viime aikaisia tuomioistuinratkaisuja avoliittoja koskien. Käsiteltävät tapaukset koskevat muun muassa avoliittolain soveltamisen ja hyvityksen määräämisen edellytyksiä. Yksi käsiteltävistä ratkaisuista on KKO 2018:5, jossa oli kysymys hyvitysvaatimuksesta tilanteessa, jossa panos oli tullut kolmannelta osapuolelta. Kurssilla käsitellään myös hyvityksen ja perusteettoman edun välistä suhdetta sekä avoliittolain ja sopimusvapauden välistä suhdetta.

Perjantaina 10.5. klo 8.30–10.00

Paikka
Turun yliopisto, oikeustieteellinen tiedekunta, Calonia , Cal1006, Caloniankuja 3, Turku

Luennoitsija
Kansainvälisen yksityisoikeuden ja perheoikeuden professori Tuulikki Mikkola, Turun yliopisto

130 euroa + alv 24 %. Hinta sisältää suolaisen kahvileivän sekä kahvin/teen.

Osallistumismaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.
Koulutus järjestetään, mikäli osallistujia on riittävästi. Mahdollisesta peruuntumisesta ilmoitamme erikseen.

Sitova ilmoittautuminen viimeistään 5.5.