Puu, jonka levästönä aivojen muotoinen kuvio ja teksti Täydennyskoulutusta kaikille kiinnostuneille.

Ajankohtaista esineoikeutta

23.11.2021 klo 8.30-10.00
Turku, Oikeustieteellinen tiedekunta, Calonia, Caloniankuja 3,
seminaarihuone Cal1006, 1. krs

OTT Karoliina Helle: Rakennuksen salaisen omistuksen ongelmat

Rakennuksen salaisella omistuksella tarkoitetaan tilannetta, jossa kiinteistölle rakennetun rakennuksen omistaa alkuperäisesti joku muu kuin kiinteistönomistaja – tyypillisesti kiinteistönomistajan puoliso, jonka irtainta omaisuutta rakennus tai sen osa tuolloin on. Koulutuksessa tarkastellaan erityisesti kiinteistönomistajan seuraajien ja velkojien asemaa, kun kiinteistöä koskevat oikeustoimet eivät kata irtainta rakennusta.

Apulaisprofessori Teemu Juutilainen: Asunto-osakkeiden panttaus huoneistotietojärjestelmässä

Siirtyminen paperisista osakekirjoista sähköiseen huoneistotietojärjestelmään muuttaa asunto-osakkeiden panttaustapaa. Koulutuksessa tarkastellaan uuden panttaustavan erityispiirteitä ja ongelmakohtia vertaillen muihin kirjaamisperusteisen panttauksen lajeihin.

Hinta

• 130 € + alv 24 % osallistuttaessa yliopiston tiloissa, sisältää kahvin ja kahvileivän.
  • 120 € + alv 24 % osallistuttaessa etäyhteydellä, osallistumislinkki lähetetään tilaisuutta edeltävänä päivänä