Johanna
Kaakinen
INVEST Research Flagship Centre
Associate Professor, Psychology
PhD (Psychology)
Fostering Finnish Science Capital consortium www.finsci.fi
Areas of expertise
Cognitive psychology
Reading comprehension
Eye movements
Biography
I received my PhD from the University of Turku, Finland, in 2004. I am currently leading Fostering Finnish Science Capital (FINSCI) research consortium (www.finsci.fi) and coordinating Turku EyeLabs (https://www.utu.fi/en/university/eye-tracking). I am also editor-in-chief of journal Discourse Processes, together with Catherine Bohn-Gettler.
Publications
Fluctuation in cognitive engagement during listening and reading of erotica and horror stories (2023)
Cognition and Emotion
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Oppimiserojen kasvu pitää pysäyttää (2023)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))Reading Easy Language texts written by public authorities. Evidence from eye tracking. (2023)
Finnish journal of linguistics
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Comprehending irony in text: evidence from scanpaths (2023)
Discourse Processes
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Discourse Processes Adopts the Transparency and Openness Promotion Guidelines (2023)
Discourse Processes
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Tailoring interventions to suit self-reported format preference does not decrease vaccine hesitancy (2023)
PLoS ONE
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Tiedepääomalla parempia päätöksiä – poliitikot koulun penkille? (2023)
MustRead
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
IDEST: International Database of Emotional Short Texts (2022)
PLoS ONE
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Introduction to the Special Issue on Emotions in Reading, Learning, and Communication (2022)
Discourse Processes
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))