Luksusjahdit-yhteistyöpäivä Lahdessa 5.3.2024

Aika

5.3.2024 klo 8.30 - 16.00
Kohti kansainvälisiä jahtimarkkinoita: Kansainvälistymisestä kiinnostuneille mikro- ja pk-yrityksille tarjolla kattava Luksusjahdit-yhteistyöpäivä Lahdessa!

Aika: 5.3.2024 klo 8.30-16.00
Paikka: Lahden Tiedepuisto, Niemenkatu 73, Lahti

Sukellamme päivän aikana luksusjahtimarkkinoiden kasvaviin mahdollisuuksiin, kuulemme siihen liittyvistä elintarvike- ja palvelumarkkinoista ja saamme informaatiota viennin yritystuista. Markkinamahdollisuuksia havainnollistetaan lopuksi käytännössä mielenkiintoisten yritysesimerkkien kautta. Tapahtumassa on mahdollisuus myös verkostoitumiseen minimessujen yhteydessä. Iltapäivällä yrityksillä on mahdollisuus varata oma aika B2B-tapaamisiin, joissa kansainvälistymismahdollisuuksia kartoitetaan yksilöllisesti.

Tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille luksusjahti-segmenttiin sopivia tuotteita ja palveluita tarjoaville aloille, sekä kaikille alasta kiinnostuneille yritysedustajille.

Ilmoittaudu tapahtumaan viimeistään 29.2.2024 www.merimerkit.fi -sivujen kautta.

8.30 Kahvit katettu - tervetuloa verkostoitumaan!

9.00 Tervetuloa
Ville Uimonen, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy / Merimerkit-hanke
Anne E. Suominen, Turun yliopiston kauppakorkeakoulu, TSE Pori / Merimerkit-hanke
Piia Sydänmaa, Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy / Päijät-Hämeen FoodHub-hanke

9.15 Mikä on luksusjahti?
Mikko Väisänen, TUVYC Consulting

9.35 Luksusjahtien elintarvikemarkkinat
Titta Uoti-Väisänen, TUVYC Consulting
Hanne Husso, Superyacht Foodie Sourcing

10.00 Luksusjahtien tuote- ja palvelumarkkinat
Titta Uoti-Väisänen, TUVYC Consulting

Tauko

10.30 Luksusjahtimarkkinat kokonaistoimittajan näkökulmasta
Janne Salminen, Europlan Engineering Oy

10.50 Viennin yritystuet
Matti Nykänen, Hämeen ELY-keskus ja Team Finland-koordinaatio

11–12 Lounastauko / Omakustanteinen lounas tarjolla kahdessa Tiedepuiston lounasravintolassa

12–13 Elintarvikealan minimessut

13–16 B2B-tapaamiset

Ohjelma- ja aikataulumuutokset ovat mahdollisia.

Tietoa luksusjahtialasta ja luksusjahtien elintarvikealasta Merimerkit-hankkeen sivuilla www.merimerkit.fi.

Lisätietoja
Lahden seudun yritykset: Ville Uimonen | 050 574 3222 | ville.uimonen@ladec.fi ja Piia Sydänmaa | 050 386 3919 | piia.sydanmaa@ladec.fi
Satakunnan ja Varsinais-Suomen yritykset: Anne E. Suominen | 040 779 9494 | anne.e.suominen@utu.fi

Tilaisuuden mahdollistaa Euroopan unionin osarahoittama Merimerkit-hanke, jonka hanketoteuttajina ovat Lahden Seudun Kehitys LADEC Oy ja Turun yliopisto. Hankkeen rahoitusviranomainen on Päijät-Hämeen liitto ja sitä rahoitetaan Uudistuva ja osaava Suomi 2021–2027 – EU:n alue- ja rakennepolitiikan ohjelma (EAKR) -ohjelmasta.

Tilaisuuden mahdollistaa myös Päijät-Hämeen FoodHub-hanke, jonka rahoitusviranomainen on Päijät-Hämeen liitto ja sitä rahoitetaan Uudistuva ja osaava Suomi 2021–2027 – EU:n alue- ja rakennepolitiikan ohjelma (EAKR) -ohjelmasta.
Anne E. Suominen