Asiasana: Uutinen

Tämä sivu kokoaa asiasanaan liittyviä sisältöjä.

Opintoja avoimessa yliopistossa kesällä 2024

08.02.2024

Turun yliopiston avoimia yliopisto-opintoja voit opiskella myös kesällä - useimpia joustavasti ja itsenäisesti suoritettavina verkko-opintoina. Tarjontaan sisältyy kaikille maksuttomia opintoja.

Hoitotiedettä jo neljän vuosikymmenen ajalta – Turun ensimmäinen hoitotieteen maisterivuosikurssi järjesti tapaamisen

29.04.2024

Vuonna 1986 hoitotieteen maisteriopintonsa ensimmäisenä vuosikurssina Turun yliopistossa aloittaneet hoitotieteen alumnit järjestivät tapaamisen Blankossa torstaina 25.4.2024. Reilut kolmekymmentä vuotta sitten maisteriopinnot aloittaneiden hoitotieteen ammattilaisten joukkoon lukeutui useampi tohtoriksi väitellyt ja lisensiaatti sekä laaja-alainen joukko hoidon, terveydenhuollon, hallinnon ja opetusalan ammattilaisia.

Digitoidut sanomalehdet tutkijan silmin

24.01.2023

Kirjasto tarjoaa Tutkain-sopimuksen kautta Kansalliskirjaston digitoimia sanoma- ja aikakauslehtiä tutkimuskäyttöön. Lehdet saa käyttöönsä HAKA-kirjautumalla osoitteessa digi.kansalliskirjasto.fi. Tutkainta voivat hyödyntää Turun yliopiston henkilökunta ja opiskelijat; yliopistoyhteisön ulkopuoliset saavat lehdet käyttöönsä kulttuuriaineistotyöasemilla. Kulttuuriperinnön tutkimuksen yliopistonlehtori ja historiantutkija Otto Latva kertoo digitoitujen lehtien hyödyntämisestä tutkimushankkeissaan.

Terveydenhuollon ammattilaiset kokevat seksuaalilääketieteen osaamisessaan puutteita (Väitös: YAMK Sanna-Mari Manninen, 8.5.2024, synnytys- ja naistentautioppi)

Potilaskohtaamisissa seksuaaliasioita ei pidetä useinkaan niin tärkeinä, että potilaille esitettäisiin niihin kohdistettuja kysymyksiä. Myös seksuaalilääketieteen osaamisen puute estää vahvasti seksuaaliasioiden puheeksi ottamista, selvisi YAMK Sanna-Mari Mannisen väitöskirjatutkimuksessa, jossa kohderyhmänä olivat terveyskeskuslääkärit sekä valmistuvat lääketieteen opiskelijat ja kätilöopiskelijat.