Asiasana: pelillisyys

Tämä sivu kokoaa asiasanaan liittyviä sisältöjä.

Digitaalisella pelillä voidaan tukea varhaisnuorten minäpystyvyyttä kieltäytyä tupakasta (Väitös: TtM Johanna Nyman, 19.4.2024, hoitotiede)

TtM Johanna Nyman tutki väitöskirjassaan varhaisnuorten minäpystyvyyttä eli luottamusta kykyynsä kieltäytyä tupakasta. Tutkimuksessa kehitettiin digitaaliseen peliin pohjautuva menetelmä varhaisnuorten tupakka- ja nikotiinituotteiden käytön ennaltaehkäisyyn. Tulokset osoittivat, että menetelmällä pystyttiin tukemaan varhaisnuorten minäpystyvyyttä kieltäytyä tupakasta ja sen taustalla olevia tekijöitä.

PARAS-hanke ryhtyy kehittämään pelillistä ratkaisua terveyden ja oppimisen edistämiseen – apuna alustatalouden periaatteet 

04.03.2021

Turun yliopiston ja Jyväskylän yliopiston yhteinen PARAS-hanke sai Business Finlandilta Co-Creation-rahoituksen. Sen turvin ryhdytään kehittämään pelillisyyteen ja älyteknologiaan perustuvaa ratkaisua, jota voidaan hyödyntää terveyden, oppimisen ja sosiaalisen sisällön tarjoamiseen alustatalouden periaatteiden mukaisesti.