Lääketieteellisen tiedekunnan valintatulokset

02.07.2014

Lääketieteen ja hammaslääketieteen koulutukseen on valittu uudet opiskelijat.  Vuoden 2014 opiskelijavalintaan osallistui hakijoita seuraavasti:  lääketieteen koulutusohjelma  1199 hakijaa, joista valintakokeeseen osallistui  969 hakijaa; hammaslääketieteen koulutusohjelma 340 hakijaa, joista valintakokeeseen osallistui  239 hakijaa.

Opiskelemaan hyväksytyille on lähetetty henkilökohtaiset hyväksymiskirjeet tänään 2.7.2014.

Lääketieteen ja hammaslääketieteen valintatulosten julkistamisen yhteydessä 1.7.2014 ilmeni tekninen  valintaohjelman laskentavirhe ylioppilastutkinnon alkupisteissä. Tämän seurauksena tehtiin välittömästi alkupisteiden tarkistusajo ja valintulokset julkistettiin tämän jälkeen 1.7.2014 illalla. Valintakoetilaisuudessa hakijoille nähtävänä olleissa listoissa alkupisteet olivat oikein laskettuna eikä kukaan kokeeseen osallistuneesta tehnyt huomautusta alkupisteiden oikeellisuudesta.

Väärin laskettu lista ehti olla 15 minuuttia nähtävillä tiedekuntarakennus Medisiinan ulko-ovella. Alkupisteiden tarkistusajon seurauksena kaksi virheellisellä listalla ollutta hakijaa putosi pois lopullisesta opiskelijavalinnasta. Tiedekunta pahoittelee virheestä aiheutunutta mielipahaa.
Luotu 02.07.2014 | Muokattu 22.07.2021