Ilkka
Kaate
Doctoral Researcher, Marketing
Open University and Continuous Learning
Doctoral Student
Contact
Links
Areas of expertise
Digital marketing
personas
HCI
Publications
Demographics do not matter? : Exploring the impact of gender and ethnicity on users’ identification with AI-generated personas (2025)
International Journal of Human-Computer Studies
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The ‘fourth wall’ and other usability issues in AI-generated personas : comparing chat-based and profile personas (2025)
Behaviour and Information Technology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
When Personas Talk to You : Evaluating the Evolution of User Personas from Static Profiles to Conversational User Interfaces (2025)
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)How Can Intelligent Persona Systems Support Online Advertisers’ Daily Work Tasks? (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)"You Always Get an Answer" : Analyzing Users' Interaction with AI-Generated Personas Given Unanswerable Questions and Risk of Hallucination (2025)
International Conference on Intelligent User Interfaces, International Conference on Intelligent User Interfaces
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Is Deepfake Diversity Real? Analyzing the Diversity of Deepfake Avatars (2025)
Expert Systems with Applications
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Deepfake user personas for good - from maleficent to helping users (2025)
(G5 Artikkeliväitöskirja)Getting Emotional Enough: Analyzing Emotional Diversity in Deepfake Avatars (2024)
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)“There Is something Rotten in Denmark”: Investigating the Deepfake persona perceptions and their Implications for human-centered AI (2024)
Computers in Human Behavior: Artificial Humans
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))