Janne
Lepola
Professor, Department of Teacher Education (Rauma)
Publications
Student teachers’ learning-to-teach patterns: connecting teaching approaches, teacher intentions, and self-perceived instructional impact (2025)
Scandinavian Journal of Educational Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Reflektiokäytännöt opettajien resilienssiä vahvistamassa (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Asiantuntijuuden kehittyminen varhaiskasvatuksen lukuhetkien kysymys–vastaus-vuorovaikutuksessa (2025)
Ammattikasvatuksen Aikakauskirja
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Opetusvuorovaikutteinen resilienssi oppilaiden opiskelukyvyn vahvistamisena – käsiteanalyyttinen tarkastelu (2025)
Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Emerging Teacher Resilience in Practicum Pedagogies: A Reflective Practice Perspective (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Varhaiskasvatuksen työntekijöiden lukemisvuorovaikutusosaamisen kehittäminen: Luetaan jutustellen -interventio (2024)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Opportunities to Talk Matter in Shared Reading: The Mediating Roles of Children’s Engagement and Verbal Participation in Narrative Listening Comprehension (2023)
Early Education and Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Suomen kielen luetun ymmärtämisen merkitys englannin kielen lukutaidossa (2023)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Video outperforms illustrated text: Do old explanations for the modality effect apply in a learner-paced fifth-grade classroom context? (2023)
Computers and Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The role of pre-reading skills in the development of task orientation and interest in reading and play from preschool to kindergarten (2022)
Journal of Early Childhood Education Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))