
Petri
Tapio
Professor, Finland Futures Research Centre (FFRC)
Publications
Arkiliikkumisesta bisnestä: Kestävän liiketoimintaekosysteemin tulevaisuuskuva (2022)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))Why Would You Run around Chasing a Ball? Embodied and Temporal Emotions during Leisure Time Physical Activity (2022)
Leisure Sciences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Towards sustainable mobility – Transformative scenarios for 2034 (2022)
Transportation Research Interdisciplinary Perspectives
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Coolest Student Papers at Finland Futures Research Centre 2021–2022. Tulevaisuuden tutkimuskeskuksen valittuja opiskelijatöitä 2021–2022 (2022)
(Toimitustyö tieteelliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (C2))Mismatch, empowerment, fatigue or balance? Four scenarios of physical activity up to 2030 in Finland (2022)
Futures
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Building transformative capacity towards active sustainable transport in urban areas – Experiences from local actions in Finland (2022)
Case Studies on Transport Policy
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Vaikuttava harrastusseteli edellyttää helppokäyttöisyyttä, monipuolista lajivalikoimaa ja rohkaisua vähän liikkuville. (2022)
(Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys (D4))Future images of data in circular economy for textiles (2022)
Technological Forecasting and Social Change
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Five transition pathways to renewable energy futures—scenarios from a Delphi study on key drivers and policy options (2021)
European Journal of Futures Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Visions of an inclusive school - Preferred futures by special education teacher students (2021)
International Journal of Inclusive Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))