Sanna
Pelttari
University Teacher, Digital Language Studies, Chinese, French, German, Italian, Spanish
Links
Biography
Sanna Pelttari works as University Teacher at the Department of Spanish at the School of Languages
and Translation Studies, University of Turku. Pelttari’s current research interests include
Spanish YouTubers’ emotional communication within affective narratives, addressing practices
and influencer marketing. She has also explored audience’ emotional reactions inthe YouTube
sphere. Furthermore, she has studied digital literacy, digital learning profiles, and informal (digital)
language learning.
Publications
Emotional language within influencer marketing on YouTube. A qualitative case study of twelve videos from Spanish YouTubers (2025)
Pragmatics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
La comunicación emotiva en YouTube (2025)
Neuphilologische Mitteilungen
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Digipedagogiikka ja digilukutaito (2025)
(D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa)Commenting behavior as a mirror of parasocial relationships and emotional attachment on YouTube. A qualitative study of comments on product-promoting videos in Spanish (2025)
Pragmatics and Society
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Comunicación emotiva como espejo de las relaciones interpersonales en YouTube: (2025)
(G5 Artikkeliväitöskirja)Digitaaliset oppimissovellukset kielten opetuksessa: opettajien kokoemuksia ja näkemyksiä (2025)
(D2 Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa)Digitaalisten välineiden mahdollisuudet ja haasteet suullisen kielitaidon opetuksessa (2023)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))YouTube : Audience emotional reactions and convergent alignment (2023)
Internet Pragmatics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Digitaalisuus suullisen kielitaidon ja vuorovaikutuksen opetuksessa (2023)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Emotional self-disclosure and stance-taking within affective narratives on YouTube: A qualitative case study of four Spanish YouTubers (2023)
International Journal of Society, Culture and Language
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))