Vesa
Putkinen
Turku Institute for Advanced Studies (TIAS)
Academy Research Fellow, Turku PET Centre
Contact
Publications
Decoding brain basis of laughter and crying in natural scenes (2023)
NeuroImage
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Enhanced neural mechanisms of set shifting in musically trained adolescents and young adults: converging fMRI, EEG, and behavioral evidence (2023)
Cerebral Cortex
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The effect of second language immersion and musical experiences on second language speech processing and general auditory processing (2023)
Journal of Neurolinguistics
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Pattern recognition reveals sex-dependent neural substrates of sexual perception (2023)
Human Brain Mapping
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Functional organization of social perception networks in the human brain (2023)
NeuroImage
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Endogenous Opioid Release After Orgasm in Man: A Combined PET/Functional MRI Study (2023)
Journal of Nuclear Medicine
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Neural responses to biological motion distinguish autistic and schizotypal traits (2023)
Social Cognitive and Affective Neuroscience
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Beneficial effects of a music listening intervention on neural speech processing in 0-28-month-old children at risk for dyslexia (2023)
Developmental Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Chinese-English bilinguals are more sensitive to environmental sound perception than Spanish-English bilinguals through top-down cognitive mechanism (2022)
Biological Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Effects of Music Training on the Auditory Working Memory of Chinese-Speaking School-Aged Children: A Longitudinal Intervention Study (2022)
Frontiers in Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))