Anne-Elina
Salo
Project Researcher, Department of Teacher Education (Turku)
Teacher, Department of Teacher Education (Turku)
Links
Areas of expertise
Emotional and interaction competence
diverse individual needs and inclusive practices
loneliness
parenting and the well-being of families
Publications
The dynamic layers of socially embedded vulnerability in preadolescence: How can support meet needs in family and school contexts? (2022)
(Artikkeliväitöskirja (G5))Long-term intervention of at-risk elementary students' socio-motivational and reading comprehension competencies: Video-based case studies of emotional support in teacher-dyad and dyadic interactions (2022)
Learning, Culture and Social Interaction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Tulevaisuuden opettajien askeleita kohti jokaisen oppilaan osallisuuden edistämistä (2022)
eLIKSIIRI
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Parental Self-Efficacy and Intra- and Extra-Familial Relationships (2022)
Journal of Child and Family Studies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Teacher Beliefs and Emotion Expression in Light of Support for Student Psychological Needs: A Qualitative Study (2019)
Education Sciences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Social and Emotional Loneliness: Longitudinal Stability, Interdependence, and Intergenerational Transmission Among Boys and Girls (2019)
Family Relations
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Autonomy-Supportive and Controlling Teaching in the Classroom: A Video-Based Case Study (2019)
Education Sciences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Luonnontieteiden yhteisöllisessä tietokoneavusteisessa oppimisessa omaksuttujen funktionaalisten osallistumisen roolien luokittelun kehittely (2019)
Psykologia
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Motivationaalisesti haavoittuvat lapset kasvun eri poluilla (2018)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))Individual contributions in student-led collaborative learning: Insights from two analytical approaches to explain the quality of group outcome (2017)
Learning and Individual Differences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))