Anne-Elina
Salo
Department of Teacher Education (Turku)
Areas of expertise
Tackling loneliness and ostracism
Promoting social inclusion
Emotional support in schools
Supporting parents.
Publications
Teacher observations of loneliness and ostracism among five-year-olds: Associations with social–emotional functioning, vocabulary, and language background (2026)
Early Childhood Research Quarterly
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Viestejä lasten neuvottelukunnalta: Miten lasten osallisuutta voidaan vahvistaa kouluyhteisössä? (2025)
Kasvun tuki -aikakauslehti
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Opettajan monipuolisen vuorovaikutusosaamisen vahvistaminen (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Lasten ja nuorten kuulluksi tuleminen resilienssin rakentajana (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Perheiden moninaiset tilanteet lasten ja nuorten hyvinvoinnin taustalla (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Teacher candidates' preparedness to address diverse situations that can threaten pupils’ well-being (2024)
Teaching and Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Oikeudellisten reunaehtojen vaikutukset oppilaan oppimisen ja hyvinvoinnin tukemiseen: monikerroksinen näkökulma (2024)
Focus localis
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi tuleminen rakentaa resilienssiä varhaisnuoruudessa (2023)
Kasvun tuki -aikakauslehti
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Vuorovaikutus on opettajan perustehtävän ytimessä (2023)
Turun Sanomat
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
Haavoittuvuus varhaisnuoruudessa: Miten tuki saadaan vastaamaan tuen tarpeita perhe- ja koulukonteksteissa? (2023)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))