Anne-Elina
Salo
erikoistutkija, opettajankoulutuslaitos (Turku)
Asiantuntijuusalueet
Tunne- ja vuorovaikutustaidot
moninaiset yksilölliset tarpeet ja osallisuus
yksinäisyys
vanhemmuus ja perheiden hyvinvointi
Julkaisut
Vuorovaikutus on opettajan perustehtävän ytimessä (2023)
Turun Sanomat
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Haavoittuvuus varhaisnuoruudessa: Miten tuki saadaan vastaamaan tuen tarpeita perhe- ja koulukonteksteissa? (2023)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Participatory roles adopted by elementary students when writing collaboratively in environmental and social studies classrooms (2023)
Journal of Writing Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Ympäristöopin ja historian yhteiskirjoittaminen alakoulussa (2023)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi tuleminen rakentaa resilienssiä varhaisnuoruudessa (2023)
Kasvun tuki -aikakauslehti
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Long-term intervention of at-risk elementary students' socio-motivational and reading comprehension competencies: Video-based case studies of emotional support in teacher-dyad and dyadic interactions (2022)
Learning, Culture and Social Interaction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Tulevaisuuden opettajien askeleita kohti jokaisen oppilaan osallisuuden edistämistä (2022)
eLIKSIIRI
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Parental Self-Efficacy and Intra- and Extra-Familial Relationships (2022)
Journal of Child and Family Studies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The dynamic layers of socially embedded vulnerability in preadolescence: How can support meet needs in family and school contexts? (2022)
(Artikkeliväitöskirja (G5))Autonomy-Supportive and Controlling Teaching in the Classroom: A Video-Based Case Study (2019)
Education Sciences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))