Anne-Elina
Salo
erikoistutkija, opettajankoulutuslaitos (Turku)
Asiantuntijuusalueet
Yksinäisyyden ja ostrakismin vähentäminen
Osallisuuden vahvistaminen
Tunnetuki kouluissa
Tuki vanhemmuudessa.
Julkaisut
Teacher candidates' preparedness to address diverse situations that can threaten pupils’ well-being (2024)
Teaching and Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Ympäristöopin ja historian yhteiskirjoittaminen alakoulussa (2023)
Kieli, Koulutus Ja Yhteiskunta
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi tuleminen rakentaa resilienssiä varhaisnuoruudessa (2023)
Kasvun tuki -aikakauslehti
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Vuorovaikutus on opettajan perustehtävän ytimessä (2023)
Turun Sanomat
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
Haavoittuvuus varhaisnuoruudessa: Miten tuki saadaan vastaamaan tuen tarpeita perhe- ja koulukonteksteissa? (2023)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Participatory roles adopted by elementary students when writing collaboratively in environmental and social studies classrooms (2023)
Journal of Writing Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The dynamic layers of socially embedded vulnerability in preadolescence: How can support meet needs in family and school contexts? (2022)
(G5 Artikkeliväitöskirja)Long-term intervention of at-risk elementary students' socio-motivational and reading comprehension competencies: Video-based case studies of emotional support in teacher-dyad and dyadic interactions (2022)
Learning, Culture and Social Interaction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Tulevaisuuden opettajien askeleita kohti jokaisen oppilaan osallisuuden edistämistä (2022)
eLIKSIIRI
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Parental Self-Efficacy and Intra- and Extra-Familial Relationships (2022)
Journal of Child and Family Studies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))