Anne-Elina
Salo
opettajankoulutuslaitos (Turku)
Asiantuntijuusalueet
Yksinäisyyden ja ostrakismin vähentäminen
Osallisuuden vahvistaminen
Tunnetuki kouluissa
Tuki vanhemmuudessa.
Julkaisut
Teacher observations of loneliness and ostracism among five-year-olds: Associations with social–emotional functioning, vocabulary, and language background (2026)
Early Childhood Research Quarterly
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Viestejä lasten neuvottelukunnalta: Miten lasten osallisuutta voidaan vahvistaa kouluyhteisössä? (2025)
Kasvun tuki -aikakauslehti
(B1 Vertaisarvioimaton kirjoitus tieteellisessä lehdessä )
Opettajan monipuolisen vuorovaikutusosaamisen vahvistaminen (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Lasten ja nuorten kuulluksi tuleminen resilienssin rakentajana (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Perheiden moninaiset tilanteet lasten ja nuorten hyvinvoinnin taustalla (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Teacher candidates' preparedness to address diverse situations that can threaten pupils’ well-being (2024)
Teaching and Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Oikeudellisten reunaehtojen vaikutukset oppilaan oppimisen ja hyvinvoinnin tukemiseen: monikerroksinen näkökulma (2024)
Focus localis
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Nähdyksi, kuulluksi ja ymmärretyksi tuleminen rakentaa resilienssiä varhaisnuoruudessa (2023)
Kasvun tuki -aikakauslehti
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Vuorovaikutus on opettajan perustehtävän ytimessä (2023)
Turun Sanomat
(E1 Yleistajuinen artikkeli lehdessä)
Haavoittuvuus varhaisnuoruudessa: Miten tuki saadaan vastaamaan tuen tarpeita perhe- ja koulukonteksteissa? (2023)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))