Athanasios
Christopoulos
Turku Research Institute for Learning Analytics
Docent, Faculty of Science
Contact
Publications
Data Literacy and Data Usage Amongst Teaching Staff in UK Higher Education Institutions: Current Practices, Challenges, and Aspirations (2025)
Informatics in Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Generative AI Applications in Education: A Low-Code/No-Code Approach (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Spatial Audio Cues in an Immersive Virtual Reality STEM Escape Room Game: A Comparative Study (2025)
International Conference on Immersive Learning, Communications in Computer and Information Science
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Technology-enhanced Learning and Learning Analytics for personalized STEM learning: A scoping review (2025)
International Journal of Educational Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Unplugged gamification in education: Developing computational thinking skills through embodied gameplay (2025)
Journal of Educational Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Relationships between self-efficacy and learning approaches as perceived by computer science students (2024)
Frontiers in Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Is Immersion in 3D Virtual Games Associated with Mathematical Ability Improvement in Game-Based Learning? (2024)
International Journal of Science and Mathematics Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Virtual Reality Immersive Simulations for a Forensic Molecular Biology Course-A Quantitative Comparative Study (2024)
Applied Sciences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Comparing the effectiveness of video and stereoscopic 360° virtual reality-supported instruction in high school biology courses (2023)
British Journal of Educational Technology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Online Professional Development on Educational Neuroscience in Higher Education Based on Design Thinking (2023)
Information
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))