Jake
McMullen
Professor, Turku Research Institute for Learning Analytics
Links
Areas of expertise
Mathematics education
mathematical development,
Publications
Does multiplication always make bigger? Exploring individual differences in NanoRoboMath game play (2025)
Learning and Individual Differences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Examining individual differences in spontaneous focusing on multiplicative relations (2025)
Mathematical Thinking and Learning
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Linguistic challenges of pre-service teachers in English medium instruction and its relationship to their teaching self-efficacy beliefs (2024)
Teaching and Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Spontaneous focusing on numerical order and numerical skills of 3-to 4-year-old children (2024)
Educational Studies in Mathematics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Individual differences in secondary school students' conceptual knowledge : Latent profile analysis of biology concepts (2024)
Learning and Individual Differences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Attenuated processing of task‐irrelevant speech and other auditory stimuli: fMRI evidence from arithmetic tasks (2024)
European Journal of Neuroscience
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Promoting 5th Grade Students’ Spontaneous Focusing on Quantitative Relations (2024)
Journal of Experimental Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Exploring individual differences in photosynthesis and respiration knowledge in the context of green plants (2023)
Journal of Biological Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Not realizing that you don't know: Fraction state anxiety is reduced by natural number bias (2023)
British Journal of Educational Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Identifying core beliefs of an intercultural educator: How polyculturalism and group malleability beliefs shape teachers’ pedagogical thinking and practice (2023)
Social Psychology of Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )