
Jake
McMullen
Professor, Turku Research Institute for Learning Analytics
Contact
Links
Areas of expertise
Mathematics education
mathematical development,
Publications
Examining individual differences in spontaneous focusing on multiplicative relations (2025)
Mathematical Thinking and Learning
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does multiplication always make bigger? Exploring individual differences in NanoRoboMath game play (2025)
Learning and Individual Differences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Individual differences in secondary school students' conceptual knowledge : Latent profile analysis of biology concepts (2024)
Learning and Individual Differences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Attenuated processing of task‐irrelevant speech and other auditory stimuli: fMRI evidence from arithmetic tasks (2024)
European Journal of Neuroscience
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Promoting 5th Grade Students’ Spontaneous Focusing on Quantitative Relations (2024)
Journal of Experimental Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Spontaneous focusing on numerical order and numerical skills of 3-to 4-year-old children (2024)
Educational Studies in Mathematics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The strength and direction of the difficulty adaptation affect situational interest in game-based learning (2023)
Computers and Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Mathematical game performance as an indicator of deliberate practice (2023)
International Journal of Serious Games
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A systematic review of mindset interventions in mathematics classrooms: What works and what does not? (2023)
Educational Research Review
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
A game-based approach to promoting adaptive rational number knowledge (2023)
Mathematical Thinking and Learning
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))