Jake
McMullen
Associate Professor, Department of Teacher Education (Turku)
Contact
Links
Areas of expertise
Mathematics education
mathematical development,
Publications
A game-based approach to promoting adaptive rational number knowledge (2023)
Mathematical Thinking and Learning
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Identifying core beliefs of an intercultural educator: How polyculturalism and group malleability beliefs shape teachers’ pedagogical thinking and practice (2023)
Social Psychology of Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The strength and direction of the difficulty adaptation affect situational interest in game-based learning (2023)
Computers and Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A systematic review of mindset interventions in mathematics classrooms: What works and what does not? (2023)
Educational Research Review
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Improving rational number knowledge using the NanoRoboMath digital game (2022)
Educational Studies in Mathematics
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Promoting Adaptive Number Knowledge Through Deliberate Practice in the Number Navigation Game (2022)
International Conference on Games and Learning Alliance, Lecture Notes in Computer Science
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Mathematical skills of 11-year-old children born very preterm and full-term (2022)
Journal of Experimental Child Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Characterizing Mathematics Anxiety and Its Relation to Performance in Routine and Adaptive Tasks (2022)
Journal of Numerical Cognition
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Journal of Numerical Cognition Vol. 8 No. 3 (2022) : Special Issue “Mathematical Flexibility“ (2022)
Journal of Numerical Cognition
(Toimitustyö tieteelliselle lehdelle, kokoomateokselle tai konferenssijulkaisulle (C2))
The role of situational interest in game-based learning (2022)
GamiFIN Conference, CEUR Workshop Proceedings
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))