
Johanna
Kallo
Academy Research Fellow, Department of Education
Dosentti
Areas of expertise
Comparative Education
Higher Education
Future of education
Current history of Chinese education policies
Teaching
Sociology of Education, Comparative Education
Publications
Tasa-arvoa, yhdenvertaisuutta ja oikeuksia edistävä peruskoulu? Oikeudelliset normit osana koulutuksellisen oikeudenmukaisuuden uudelleenmäärittelyä (2022)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
UNESCO ja koulutuksen eettinen tulevaisuus (2022)
Futura
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Rethinking the authority of inter-governmental organizations in education (2022)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))The epistemic culture of the OECD and its agenda for higher education (2021)
Journal of Education Policy
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Supervising master’s theses in international master’s degree programmes: roles, responsibilities and models (2021)
Teaching in Higher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
From crisis to opportunities: justifying and persuading national policy for international student recruitment (2019)
European Journal of Higher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Historical paths to shared interest in quality assurance and evaluation (2018)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Shifting discourses of equality and equity of basic education: an analysis of national policy documents in China (2018)
Nordic Journal of Studies in Educational Policy
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Mitä on vertaileva koulutustutkimus? Matka tutkimusalan tieteenfilosofisiin ja epistemologisiin perusteisiin (2018)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
From Restoration to Transitions: Delineating the Reforms of Education Inspection in China (2018)
Educational Assessment, Evaluation and Accountability
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))