Joni
Salminen
Docent, Turku School of Economics
Postdoctoral researcher
Marketing, Human-Computer Interaction, Technology
Areas of expertise
Digital marketing
startups
platforms
personas
Biography
I'm interested in personas, online platforms, digital marketing, and technology startups. Always open for collaboration. Contact: joolsa@utu.fi
Publications
Is Death Only the Beginning? How People Mourn Artificial Characters in Social Media (2023)
Games and Culture
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
How Do Users Perceive Deepfake Personas? Investigating the Deepfake User Perception and Its Implications for Human-Computer Interaction (2023)
Conference of the Italian SIGCHI Chapter
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Measuring user interactions with websites: A comparison of two industry standard analytics approaches using data of 86 websites (2022)
PLoS ONE
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Understanding the impact of online customers’ shopping experience on online impulsive buying: A study on two leading E-commerce platforms (2022)
Journal of Retailing and Consumer Services
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Using artificially generated pictures in customer-facing systems: an evaluation study with data-driven personas (2022)
Behaviour and Information Technology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Who is in the sample? An analysis of real and surrogate users as participants in user study research in the information technology fields (2022)
PeerJ Computer Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Creating and detecting fake reviews of online products (2022)
Journal of Retailing and Consumer Services
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Optimal advertising for a generalized Vidale-Wolfe response model (2022)
Electronic Commerce Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
How to Create Personas: Three Persona Creation Methodologies with Implications for Practical Employment (2022)
Pacific Asia Journal of the Association for Information Systems
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Which message? Which channel? Which customer? Exploring response rates in multi-channel marketing using short-form advertising (2022)
Data and Information Management
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )