Joni
Salminen
dosentti, Turun kauppakorkeakoulu
Postdoctoral researcher
Markkinointi, tietokoneiden ja ihmisten vuorovaikutus, teknologia
Asiantuntijuusalueet
Digitaalinen markkinointi
startupit
alustat
persoonat
Julkaisut
How Do Users Perceive Deepfake Personas? Investigating the Deepfake User Perception and Its Implications for Human-Computer Interaction (2023)
Conference of the Italian SIGCHI Chapter
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Is Death Only the Beginning? How People Mourn Artificial Characters in Social Media (2023)
Games and Culture
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Understanding the impact of online customers’ shopping experience on online impulsive buying: A study on two leading E-commerce platforms (2022)
Journal of Retailing and Consumer Services
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Using artificially generated pictures in customer-facing systems: an evaluation study with data-driven personas (2022)
Behaviour and Information Technology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Who is in the sample? An analysis of real and surrogate users as participants in user study research in the information technology fields (2022)
PeerJ Computer Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Creating and detecting fake reviews of online products (2022)
Journal of Retailing and Consumer Services
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Optimal advertising for a generalized Vidale-Wolfe response model (2022)
Electronic Commerce Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
How to Create Personas: Three Persona Creation Methodologies with Implications for Practical Employment (2022)
Pacific Asia Journal of the Association for Information Systems
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Which message? Which channel? Which customer? Exploring response rates in multi-channel marketing using short-form advertising (2022)
Data and Information Management
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Do players communicate differently depending on the champion played? Exploring the Proteus effect in League of Legends (2022)
Technological Forecasting and Social Change
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))