Marja
Vauras
Department of Teacher Education (Rauma)
Publications
Spontaneous Scientific Argumentation and Socially Shared Metacognitive Regulation of High- and Low-Performing Small Groups in Virtual Collaborative Science Learning (2025)
Journal of Research in Science Teaching
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Koronapandemian opit: Kohti parempaa kriiseihin varautumista ja kriisinhallintaa (2024)
(D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti tai -selvitys )Parental Self-Efficacy and Intra- and Extra-Familial Relationships (2022)
Journal of Child and Family Studies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Matematiikassa heikkojen oppilaiden metakognitiiviset kokemukset yhteisöllisessä ongelmanratkaisuprosessissa (2022)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Long-term intervention of at-risk elementary students' socio-motivational and reading comprehension competencies: Video-based case studies of emotional support in teacher-dyad and dyadic interactions (2022)
Learning, Culture and Social Interaction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Socially-Shared Metacognitive Regulation in Collaborative Science Learning (2021)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Guidance in computer-supported collaborative inquiry learning: Capturing aspects of affect and teacher support in science classrooms (2021)
International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
How do gender, Internet activity and learning beliefs predict sixth-grade students' self-efficacy beliefs in and attitudes towards online inquiry? (2021)
Journal of Information Science
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
High-School Students’ Topic-Specific Epistemic Beliefs about Climate Change: An Assessment-Related Study (2021)
Education Sciences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Productive Disciplinary Engagement in High- and Low-Outcome Student Groups: Observations From Three Collaborative Science Learning Contexts (2021)
Research in Science Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))