Minna
Hannula-Sormunen
Professor, Department of Teacher Education (Turku)
Professor
Research Group for Mathematics Teaching and Learning in University of Turku, Finland See for more information: https://sites.utu.fi/mathlearn/
Areas of expertise
Early mathematical development and digital learning environments supporting it
Spontaneous focusing on numerosity (SFON) and quantitative relations (SFOR)
Mathematics learning and instruction at school age
Supporting mathematics teaching
Spontaneous focusing on numerosity (SFON) and quantitative relations (SFOR)
Mathematics learning and instruction at school age
Supporting mathematics teaching
Publications
Varhaiskasvatuksen työntekijöiden lukemisvuorovaikutusosaamisen kehittäminen: Luetaan jutustellen -interventio (2024)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Promoting 5th Grade Students’ Spontaneous Focusing on Quantitative Relations (2024)
Journal of Experimental Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Spontaneous focusing on numerical order and numerical skills of 3-to 4-year-old children (2024)
Educational Studies in Mathematics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Age group differences in SFON tendency and arithmetical skills of four to seven year olds in four countries with different school starting ages (2023)
Cognitive Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The Impact of the Use of the GeoGebra Dynamic Geometry Program on Students' Understanding of the Concept of Linear Functions (2023)
International journal for technology in mathematics education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Suosituksia monikielisten lasten varhaisten matemaattisten taitojen tukemiseen – Temaattinen synteesi (2023)
Journal of Early Childhood Education Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A systematic review of mindset interventions in mathematics classrooms: What works and what does not? (2023)
Educational Research Review
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
A game-based approach to promoting adaptive rational number knowledge (2023)
Mathematical Thinking and Learning
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Joustava matemaattinen ajattelu kuuluu kaikille (2023)
Erityiskasvatus
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
Mathematical game performance as an indicator of deliberate practice (2023)
International Journal of Serious Games
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))