Minna
Hannula-Sormunen
professori, opettajankoulutuslaitos (Turku)
Professor
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Varhaisten matemaattisten taitojen kehitys ja sitä tukevat digitaaliset oppimisympäristöt
Spontaani huomionkiinnittäminen lukumääriin (SFON) ja määrien välisiin suhteisiin (SFOR)
Spontaani huomionkiinnittäminen lukumääriin (SFON) ja määrien välisiin suhteisiin (SFOR)
Matemaattisten taitojen kehitys ja tukeminen kouluiässä
Matemaattisten taitojen opetuksen kehittäminen
Julkaisut
Analyzing teachers’ scripts from teachers’ reflections after they tried to encourage students’ flexible mathematical thinking (2025)
Frontline learning research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does multiplication always make bigger? Exploring individual differences in NanoRoboMath game play (2025)
Learning and Individual Differences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Eye movements and spontaneous focusing on numerosity among five-year-old children (2025)
Proceedings of the PME Conference
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Asiantuntijuuden kehittyminen varhaiskasvatuksen lukuhetkien kysymys–vastaus-vuorovaikutuksessa (2025)
Ammattikasvatuksen Aikakauskirja
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Spontaneous focusing on numerical order and numerical skills of 3-to 4-year-old children (2024)
Educational Studies in Mathematics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Varhaiskasvatuksen työntekijöiden lukemisvuorovaikutusosaamisen kehittäminen: Luetaan jutustellen -interventio (2024)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Attenuated processing of task‐irrelevant speech and other auditory stimuli: fMRI evidence from arithmetic tasks (2024)
European Journal of Neuroscience
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Promoting 5th Grade Students’ Spontaneous Focusing on Quantitative Relations (2024)
Journal of Experimental Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Mathematical game performance as an indicator of deliberate practice (2023)
International Journal of Serious Games
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Not realizing that you don't know: Fraction state anxiety is reduced by natural number bias (2023)
British Journal of Educational Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )