Minna
Hannula-Sormunen
professori, opettajankoulutuslaitos (Turku)
Professor
Linkit
Asiantuntijuusalueet
Varhaisten matemaattisten taitojen kehitys ja sitä tukevat digitaaliset oppimisympäristöt
Spontaani huomionkiinnittäminen lukumääriin (SFON) ja määrien välisiin suhteisiin (SFOR)
Spontaani huomionkiinnittäminen lukumääriin (SFON) ja määrien välisiin suhteisiin (SFOR)
Matemaattisten taitojen kehitys ja tukeminen kouluiässä
Matemaattisten taitojen opetuksen kehittäminen
Julkaisut
Eye movements and spontaneous focusing on numerosity among five-year-old children (2025)
Proceedings of the PME Conference
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Asiantuntijuuden kehittyminen varhaiskasvatuksen lukuhetkien kysymys–vastaus-vuorovaikutuksessa (2025)
Ammattikasvatuksen Aikakauskirja
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Analyzing teachers’ scripts from teachers’ reflections after they tried to encourage students’ flexible mathematical thinking (2025)
Frontline learning research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does multiplication always make bigger? Exploring individual differences in NanoRoboMath game play (2025)
Learning and Individual Differences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Attenuated processing of task‐irrelevant speech and other auditory stimuli: fMRI evidence from arithmetic tasks (2024)
European Journal of Neuroscience
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Promoting 5th Grade Students’ Spontaneous Focusing on Quantitative Relations (2024)
Journal of Experimental Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Spontaneous focusing on numerical order and numerical skills of 3-to 4-year-old children (2024)
Educational Studies in Mathematics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Varhaiskasvatuksen työntekijöiden lukemisvuorovaikutusosaamisen kehittäminen: Luetaan jutustellen -interventio (2024)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Age group differences in SFON tendency and arithmetical skills of four to seven year olds in four countries with different school starting ages (2023)
Cognitive Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The Impact of the Use of the GeoGebra Dynamic Geometry Program on Students' Understanding of the Concept of Linear Functions (2023)
International journal for technology in mathematics education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )