
Olli-Pekka
Heinimäki
Senior Researcher, Department of Teacher Education (Turku)
Functional participatory roles: the emergence and significance in productive collaborative science learning
Links
Areas of expertise
collaborative learning
learning in interaction
roles
observational analysis
video analysis
science learning
Publications
Interpersonal affect in groupwork: A comparative case study of two small groups with contrasting group dynamics outcomes (2022)
Frontline learning research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Functional participatory roles in collaborative science learning (2022)
(Artikkeliväitöskirja (G5))Funktionaaliset osallistumisen roolit luonnontieteiden yhteisöllisessä oppimisessa (Lectio praecursoria) (2022)
Psykologia
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Student participatory role profiles in collaborative science learning: Relation of within-group configurations of role profiles and achievement (2021)
Learning, Culture and Social Interaction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Core and activity-specific functional participatory roles in collaborative science learning (2020)
Frontline learning research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Luonnontieteiden yhteisöllisessä tietokoneavusteisessa oppimisessa omaksuttujen funktionaalisten osallistumisen roolien luokittelun kehittely (2019)
Psykologia
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))