
Riikka
Korja
Professor, Psychology
Psykoterapeutti, Kehityksen ja kasvatuksen erikoispsykologi
Projects: CoE-InterLearn, FinnBrain-project, PIPARI-project and STEPS-study
Areas of expertise
Topics: Child development
self-regulation
family
parenting
pregnancy
prenatal programming
preterm birth
psychotherapy
family interventions
Publications
Course of child social-emotional and sleep symptoms, parental distress and pandemic-related stressors during COVID-19 (2023)
Development and Psychopathology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Mother–infant interaction and maternal postnatal psychological distress are associated with negative emotional reactivity among infants and toddlers— A FinnBrain Birth Cohort study (2023)
Infant Behavior and Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Parental Narratives of Bonding and Relational Experiences with Preterm Infants Born at 23 to 24 Weeks-A Qualitative Descriptive Study (2023)
Children
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Structural brain correlates of non-verbal cognitive ability in 5-year-old children: Findings from the FinnBrain birth cohort study (2023)
Human Brain Mapping
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Maternal executive functioning is associated with infant sustained attention, but not executive functioning, in a sex-specific manner (2023)
Nordic Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Latent profile analysis of diurnal cortisol patterns at the ages of 2, 3.5, and 5 years: Associations with childcare setting, child individual characteristics, and maternal distress (2023)
Psychoneuroendocrinology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Childcare context and socio-emotional development in toddlers - a quantitative report from the FinnBrain Birth Cohort Study, Finland (2023)
European Early Childhood Education Research Journal
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Trajectories of COVID-19 pandemic-related depressive symptoms and potential predictors: the FinnBrain Birth Cohort Study (2023)
Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Higher attention bias for fear at 8 months of age is associated with better socioemotional competencies during toddlerhood (2023)
Infant Behavior and Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
“I Try to Think Behind My Child’s Cry”: Preparation for Separation Experiences in the Light of Parental Mentalization (2023)
Journal of infant, child, and adolescent psychotherapy
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))