Sarah
Malamut
University Research Fellow, INVEST Research Flagship Centre
Contact
Publications
Defending Behavior and Victimization: Between- and Within-Person Associations (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does the classroom context moderate the effects of internalizing problems and peer status on peer victimization? Testing a vulnerability-by-context model (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Entering the Classroom : Do Newcomers Experience More Peer Victimization than Their Established Peers? (2024)
Research on Child and Adolescent Psychopathology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Standard Deviation vs. Gini Coefficient: Effects of Different Indicators of Classroom Status Hierarchy on Bullying Behavior (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Teachers' Attitudes Toward Bullying and Intervention Responses: A Systematic and Meta-analytic Review (2024)
Educational Psychology Review
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
Heterogeneity of adolescent bullying perpetrators : Subtypes based on victimization and peer status (2024)
Journal of Research on Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Adolescent victimization predicts adult depression and aggression: The role of rumination (2023)
Developmental Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Peer Victimization and Empathy for Victims of Bullying: A Test of Bidirectional Associations in Childhood and Adolescence (2023)
Child Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The longitudinal role of classroom defending norms in victims’ psychological adjustment, causal attributions, and social comparisons (2023)
Developmental Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Does defending affect adolescents' peer status, or vice versa? Testing the moderating effects of empathy, gender, and anti-bullying norms (2023)
Journal of Research on Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))