Sarah
Malamut
yliopistotutkija, INVEST tutkimuskeskus ja lippulaiva
Ota yhteyttä
Julkaisut
Introduction to the special section on predictors and outcomes of peer victimization (2025)
International Journal of Behavioral Development
(B1 Vertaisarvioitu muu artikkeli (esim. pääkirjoitus, letter, comment) tieteellisessä lehdessä)
Does the classroom context moderate the effects of internalizing problems and peer status on peer victimization? Testing a vulnerability-by-context model (2025)
International Journal of Behavioral Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Young Adults' Social Relationships Affect Their Likelihood of Ruminating About Past School‐Age Victimization (2025)
Aggressive Behavior
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Retrieving past experiences to inform novel decisions through a process of cascading episodic sampling (2025)
Cognitive Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Defending Behavior and Victimization: Between- and Within-Person Associations (2025)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Standard Deviation vs. Gini Coefficient: Effects of Different Indicators of Classroom Status Hierarchy on Bullying Behavior (2024)
Journal of Youth and Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Teachers' Attitudes Toward Bullying and Intervention Responses: A Systematic and Meta-analytic Review (2024)
Educational Psychology Review
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
Heterogeneity of adolescent bullying perpetrators : Subtypes based on victimization and peer status (2024)
Journal of Research on Adolescence
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Entering the Classroom : Do Newcomers Experience More Peer Victimization than Their Established Peers? (2024)
Research on Child and Adolescent Psychopathology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The longitudinal role of classroom defending norms in victims’ psychological adjustment, causal attributions, and social comparisons (2023)
Developmental Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )