
Tapani
Joelsson
Project Researcher, Software Engineering
M.Sc.
Links
Areas of expertise
Game design patterns
Player experience
User experience
Teaching
Currently I am involved in teaching of three courses at the department of Computing at University of
Turku. These courses are Software Design and Architecture (5 ETSC), Basic Course on Software
Engineering (5 ETSC), and Practical Agile Software Testing (5 ETSC).
I have supervised students in three instances of Game Developer Trainee Program during 2012-2014,
and in three instances of Full Stack Training Program for programmers during 2019-2022.
Publications
Geek Cuisine: Extending the Narrative of a Junk Food Gamer (2023)
Games and Culture
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
”Mammat menee kahville, me koneelle”. Kilpapelaaminen poikien elämässä (2022)
Nuorisotutkimus
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Pilot Study and Gamification Analysis of a Theory-based Exergame (2022)
International Journal of Serious Games
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Gamified package: Consumer insights into multidimensional brand engagement (2020)
Journal of Business Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The Game Experience Model (GEM) (2020)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Tietokone museossa! (2020)
Skrolli
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Suomalaiset tietokoneet (sarjavalmisteiset kotimaiset 1969–1987) (2020)
Skrolli
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
”Another visitor!” – kun puhuvat koneet tulivat kotiin (2020)
Lähikuva
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Kun kone puhui - Varhaisia muistoja puhuvista kotitietokoneista (2020)
Skrolli
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Bittivainajien pikselikalmistot – hautaamisen ja suremisen rooli digitaalisissa peleissä (2019)
Pelitutkimuksen Vuosikirja
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))