
Teija
Koskela
University Research Fellow, Department of Teacher Education (Rauma)
Areas of expertise
inclusive education
education for sustainable development
teacher education
educational organizations
Teaching
Research methodsCritical thinkingInclusive educationSustainable development
Finnish educational systemEducational science
Finnish educational systemEducational science
Publications
Students of an International Degree Programme Go Local : Exploring the Interactions as Reflected by Friendship Families (2023)
Ethnologia Fennica : Finnish Studies in Ethnology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Knotworking — not working: Interprofessional collaboration and co-figuration of pre-service special education teachers (2023)
Research Papers in Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Parents’ competence, autonomy, and relatedness in supporting children with special educational needs in emergency remote teaching during COVID-19 lockdown (2022)
European Journal of Special Needs Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Student teachers’ experiences of practical training in a foreign culture (2022)
Reflective Practice
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Peruskouluikäisten lasten vanhempien koettu toimijuus covid-19-pandemian hätäetäopetuksen aikana (2022)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Health, Well-being and Welfare in Youth (Finland) (2021)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Student Teachers' Change Agency in Education for Sustainable Development (2021)
Journal of Teacher Education for Sustainability
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Promoting Well-Being of Children at School: Parental Agency in the Context of Negotiating for Support (2021)
Frontiers in Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Versatile educational opportunities in a garden environment for teacher trainees (2021)
(Artikkeli ammatillisessa kokoomateoksessa (D2))Oppilaiden tuen tarpeet luonnontieteiden opetuksessa opettajaopiskelijoiden näkökulmasta Pupils needs for support in science education: Teacher students’ perceptions (2021)
LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))