Teija
Koskela
University Research Fellow, Department of Teacher Education (Rauma)
Laitoksen varajohtaja, vastuualueena koulutus
Links
Areas of expertise
inclusive education
education for sustainable development
teacher education
educational organizations
Teaching
Teacher education
Inclusive educationParental participation in educationPupil well-beingSustainable developmentFinnish educational systemTrustQualitative methods
Publications
Näkymätön näkyväksi – yläkoulun opettajien tuen tarve luokanohjaajan opiskeluhuoltotehtävissä (2025)
Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Science capital: Results from a Finnish population survey (2025)
Public Understanding of Science
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Jatkuva opetussuunnitelmatyö tiedekunnassamme (2025)
Kas!-blogi
(E1 Yleistajuinen blogikirjoitus )
Validation of the student version of the perceptions of inclusion questionnaire in Finland (2025)
Scandinavian Journal of Educational Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Terapeuttisen diskurssin rakentuminen laajennettua oppivelvollisuutta koskevissa lehtikirjoituksissa (2025)
Nuorisotutkimus
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Parental involvement in supporting their children in inclusive education: Cooperation with school professionals in Finland (2025)
Cogent Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Signs of Trust – Parent’s Vulnerability and Trust when Collaborating with Their Child’s Teacher (2025)
Zeitschrift Fur Soziologie Der Erziehung Und Sozialisation
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Science capital as a lens for studying science aspirations – a systematic review (2024)
Studies in Science Education
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
Reflections on social learning environment and 21st century learning skills (2024)
International Journal of Telemedicine and Clinical Practices
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Pre-service Primary Teachers’ Understandings of Inclusive Practice in Scotland and Finland (2024)
European Journal of Inclusive Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )