Tuire
Palonen
University Research Fellow, Department of Teacher Education (Turku)
Publications
Types of relations (2025)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Mathematics teachers’ professional influence within teacher communities: the role of work experience and pedagogical content knowledge (2025)
European Journal of Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Protective ties for integration: Schools as support hubs for Ukrainian refugee families (2024)
(D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti tai -selvitys )Shared and Contested Views of Education Professionals on the Forms of Privatisation within Comprehensive Schooling in Finland (2024)
(A3 Vertaisarvioitu kirjan tai muun kokoomateoksen osa)Practical nurse students’ misconceptions about infection prevention and control (2023)
Vocations and Learning
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
From autonomous actors to collaborative professionals: perceptions of co-teaching in a Finnish school community (2023)
Scandinavian Journal of Educational Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Koulutusliiketoimintaverkosto Suomessa: Päällekkäisjäsenyysanalyysi (2023)
Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Exploring Finnish fifth-grade pupils' academic peer assistance networks (2023)
Scandinavian Journal of Educational Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Pedagoginen yhteistyö kulttuurisesti ja kielellisesti moninaisessa kouluyhteisössä (2023)
Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )