Veli-Matti
Vesterinen
University Lecturer, Department of Chemistry
PhD
Links
Areas of expertise
science education
sustainability education
chemistry education
teacher education
Publications
Draw-A-Science-Comic: exploring children’s conceptions by drawing a comic about science (2023)
Research in Science and Technological Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Transforming Teaching with ICT Using the Flipped Classroom Approach: Dealing with COVID-19 Pandemic (2022)
Education Sciences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Perceptions of Ghanaian Student Teachers on Benefits and Challenges of the Flipped Classroom: A Case Study (2022)
Contemporary Educational Technology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Tutkimuskysymyksen valinta (2021)
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))Identification of Tree Species by Their Defense Compounds: A Study with Leaf Buds of White and Silver Birches (2021)
Journal of Chemical Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Draw-A-Science-Comic: Alternative prompts and the presence of danger (2020)
LUMAT: Research and Practice in Math, Science and Technology Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Chemistry of Autumn Colors: Quantitative Spectrophotometric Analysis of Anthocyanins and Carotenoids and Qualitative Analysis of Anthocyanins by Ultra-performance Liquid Chromatography-Tandem Mass Spectrometry (2020)
Journal of Chemical Education
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Challenges and tensions in collaborative planning of a student-led course on sustainability education (2020)
NorDiNa
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Argumentation within Upper Secondary School Student Groups during Virtual Science Learning: Quality and Quantity of Spoken Argumentation (2020)
Education Sciences
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Editorial (LUMAT Vol 7 No 3 (2019): Special Issue: Educational Design Research) (2019)
LUMAT: Research and Practice in Math, Science and Technology Education
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))