Veli-Matti
Vesterinen
yliopistonlehtori, kemian laitos
PhD
Linkit
Asiantuntijuusalueet
tiedekasvatus
kestävyyskasvatus
kemian opetuksen ja oppimisen tutkimus
opettajankoulutus
Julkaisut
Envisioning educational pathways for climate change competencies: Insights from a Delphi study (2025)
Journal of Environmental Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Promoting university students' situational engagement in online learning for climate education (2025)
Internet and Higher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Students' situational motivation in climate education – a multilevel profile approach (2025)
Learning and Individual Differences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Failing forward in chemistry laboratory course: The role of engagement and mistakes during pre-lab activities on students' situational engagement (2025)
Chemistry Education Research and Practice
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Exploring young people's perceived climate change competence (2024)
Environmental Education Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Climate change competence-a view of professionals advancing climate change action (2024)
Environmental Education Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
How making mistakes shapes students' situational engagement in chemistry laboratory? (2024)
International Journal of Science Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Climate change competencies from perspective of Finnish youth (2024)
Journal of Youth Studies
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Draw-A-Science-Comic: exploring children’s conceptions by drawing a comic about science (2023)
Research in Science and Technological Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Perceptions of Ghanaian Student Teachers on Benefits and Challenges of the Flipped Classroom: A Case Study (2022)
Contemporary Educational Technology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )