
Ville
Mankki
University Research Fellow, Department of Teacher Education (Rauma)
Links
Research
My research interest and publications focus on initial teacher education and its student selection, teachers’ professional learning, and teacher's work during the pandemic.
Publications
Primary teachers’ professional learning during a COVID-19 school lockdown (2022)
Educational Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Evidence through the lens of bibliometrics—the case of Finnish higher education admission reform (2022)
Nordic Journal of Studies in Educational Policy
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The hidden admission agendas in Finnish primary teacher education in the 1990s, 2000s and 2010s (2022)
History of Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A multidimensional adapted process model of teaching (2022)
Educational Assessment, Evaluation and Accountability
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Väärin päin tehtyä tutkimusta? (2022)
Kas!-blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Opettajasijaisuudet ja koulutusalaa vastaamaton työ luokanopettajaopiskelijoiden silmin (2022)
Ammattikasvatuksen Aikakauskirja
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Erilaisen koulutustaustan haava – ei-ylioppilaiden kokemuksia luokanopettajakoulutuksesta (2022)
(Vertaisarvioitu artikkeli kokoomateoksessa (A3))Debunking the myth of high achievers in Finnish primary teacher education: first-year preservice teachers' learning strategies and study success (2022)
European Journal of Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Teachers’ agency during the Covid-19 lockdown: A new materialist perspective (2021)
Pedagogy, Culture and Society
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Primary Teachers’ Principles for High-Quality Distance Teaching During COVID-19 (2021)
Scandinavian Journal of Educational Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))