
Ville
Mankki
University Research Fellow, Department of Teacher Education (Rauma)
Links
Research
My research interest and publications focus on teacher education, teachers’ professional learning, distance teaching and student selection in teacher education.
Publications
Debunking the myth of high achievers in Finnish primary teacher education: first-year preservice teachers' learning strategies and study success (2022)
European Journal of Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Primary teachers’ professional learning during a COVID-19 school lockdown (2022)
Educational Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The hidden admission agendas in Finnish primary teacher education in the 1990s, 2000s and 2010s (2022)
History of Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Väärin päin tehtyä tutkimusta? (2022)
Kas!-blogi
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Teachers’ agency during the Covid-19 lockdown: A new materialist perspective (2021)
Pedagogy, Culture and Society
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Primary Teachers’ Principles for High-Quality Distance Teaching During COVID-19 (2021)
Scandinavian Journal of Educational Research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
A multidimensional adapted process model of teaching (2021)
Educational Assessment, Evaluation and Accountability
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Arduous admissions and a precarious profession: student teachers’ pre-admission demotives (2021)
Asia-Pacific Journal of Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Teacher educators’ predictability and student selection paradigms in entrance examinations for the Finnish Primary School Teacher Education programme (2020)
European Journal of Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Opettajankoulutuksen opiskelijavalintojen uudistamisen jatkumo: tausta-agendoja ja sivuvaikutuksia (2020)
Kasvatus ja Aika
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))