Doctoral Thesis ongoing at KEVEKO Doctoral Programme

Doctoral Thesis ongoing at the Doctoral Programme on Educational Policy, Lifelong Learning and Comparative Education Research (KEVEKO).

  • Aarnio, Sari: Ammatillisessa oppilaitoksessa opiskelevien opiskelijoiden urasuunnittelutaidot ja uratavoitteet
  • Ali, Sk: Translating lifelong learning: India-Europe transnational policy engagement
  • Arvola, Outi: Varhaiskasvatus eri kieli- ja kulttuuritaustaisten lasten osallisuuden ja oppimisen mahdollistajana
  • Berisha, Anna-Kaisa: Pupils’ Selective Grouping and School Performance within Comprehensive Schools in Urban Finland
  • Chavez Rodriguez, Paulina: Adult immigrants' identity construction during Finnish language integration courses
  • Ezechukwu, Gabriel: Sub-Saharan African Academics in the Nordic universities: Their Realities and their Potentials for Diasporic Engagement
  • Ghosh, Adrita: Employability expectations of international students: HEI strategies to improve employability of international university students in the Finnish labour market
  • Hartman, Joanna: A Comparative Study on the Monitoring of Home Education in Finland, Western Australia, and British Columbia (Canada)
  • Heinonen, Taina: The educational trajectories and school experiences of young people with the backround of mental health problems
  • Heinonen, Marianna: From self-perceptions to child perceptions. Children in need of social, emotional, and behavioural support in early childhood education and care
  • Hörkkö, Eeva: Väitöskirja kertoo palkansaajien työelämässä tapahtuvasta työssä oppimisesta ja työpaikoilla koetusta luottamuksesta
  • Junttila, Marja: The importance and role of the neuropsychiatric coach in the context of inclusive school
  • Ketovuori, Heli: Inkluusio ja arvot
  • Kiesi, Iida: Network governance and commercialization in education: policy networks promoting edu-business in Finland
  • Kim, Yoojin: Academics in Performative Ethos: A comparative Study of Finland and South Korea
  • Klinge, Sylvia: Identifying key factors to foster empowerment and integration of migrants.
  • Kostiainen, Marianne: Opetus, opetusympäristö ja inkluusio. Peruskoulun 1–6. luokan opettajien näkemyksiä opetuksen ja opetusympäristön suhteesta luokassa, jossa on sosioemotionaalista tukea tarvitsevia oppilaita
  • Kronqvist, Pauliina: Lääkärin ammatillinen kutsumus ja sen kehittyminen koulutuksen ja työkokemuksen myötä
  • Kuusisto-Kajander, Riikka: Teacher as a key actor in Education Excellence - Education provider´s quality assurance system and interacton
  • Laakso, Paula: Inklusiivisen pedagogiikan johtaminen varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa
  • Lahtomaa, Mervi: Avoin yliopisto-opetus osana yliopistojen jatkuvan oppimisen tehtävää, rahoitusta ja opiskelijavalintaa – Avointen yliopistojen johtajien ja opiskelijoiden näkemyksiä
  • Lehto, Reeta: The official, university pedagogical and subjective ideals of university teacherhood and their realization in the 2010s
  • Lietzen, Outi: (work title) Yhdistelmätutkinto toisen asteen koulutusvalintana. Yhdistelmätutkinnon asema koulutusjärjestelmässä ja koulutuspolitiikassa sekä opiskelijoiden koulutusvalinnat ja -kokemukset
  • Luoto, Lauri: Ruskin’s Followers: Connections between the Experiential Education theorists in early 20th Century
  • Lähteenmäki, Marko: Whom to upon support as becoming a father? A Longitudinal Study of the fathers’ primary sources of support and need for peer support during the child's first years
  • Löfblom, Katariina: Syrjä- ja rajaseutujen nuorten koulutiet ja tulevaisuudensuunnitelmat
  • Murto, Virve: Nuoret, vanhemmat suomalaisessa yhteiskunnassa. Tutkimus alle 20-vuotiaina esikoisen saaneista ja heidän vanhemmuudestaan koulutuksen ja työn konteksteissa
  • Nevalainen, Aino: Liikunta- ja musiikkisuhteen merkitykset koulukontekstissa
  • Nikula, Elina: The Future School – Young Peoples’ Images of the Future of Education
  • Nivanaho, Nina: Finnish teachers becoming involved in the global education industry – The work of EdTech-companies in comprehensive schools
  • Oh, Paul: Parent-directed education in the Commonwealth of Ends: What Kant, Locke, Habermas, Rawls have to do with homeschooling: The indispensable civic role of parents as educators, particularly in intergenerational values transmission, within a society having various comprehensive life doctrines
  • Pasu, Terhi: The relation between emphisised teaching and mainstream education in school burnout and peer relationship in the City of Turku
  • Pellikka, Laura: ”Mä jotenkin halusin ittelleni näyttää, et hei mä kykenen tähän!” – Narratiivinen tutkimus ei-ylioppilastaustaisten aikuisopiskelijoiden koulutuspoluista avoimen yliopiston opintoihin
  • Peura, Marja: A journey towards and past a PhD abroad. Life-course trajectories of Finnish PhD students studying for a doctoral degree in Britain.
  • Plamper, Raakel: Consuming education? University student in the era of global marketisation of higher education. The status of paying and non-paying students in Finnish university
  • Puolakka, Suvi: Emotional Climate in the Early Childhood Education Toddler Classroom and Child’s Social-Emotional Difficulties and Competence
  • Stenvall-Virtanen, Sari: Transformational leadership in strategic academic change process- The case of developing contents and structure of the engineering education within a multidisciplinary university
  • Suominen, Olli: Identifying History in Servitude – A Comparative Study on the Teaching of Critical History Thinking in Finland, United States and China
  • Teelmäki, Larimatti: World Bank's Epistemic Governance of Educational Policymaking
  • Tirri, Heli: Suomalainen koulutus kansainvälisillä markkinoilla. Koulutusviennin kenttä eri toimijoiden näkökulmasta
  • Valkama, Susanna: Forced sterilization to minor aged in Finland 1935–1970
  • Varttinen, Petra: Leikki ilmiönä kotona ja päivähoidossa. Lasten, vanhempien ja kasvattajien kokemuksia ja käsityksiä

Other doctoral students

Porkka, Susan
Sundström, Mari