
Anni
Holmström
Doctoral Researcher, Department of Teacher Education (Turku)
KM
Contact
Links
Areas of expertise
teacher and pupil well-being
interprofessional collaboration
Research
My research focuses on the role of interprofessional collaboration in promoting teacher and pupil well-being in Finnish comprehensive school. I am particularly interested in engagement, burnout, and self-efficacy as dimensions of well-being. As there is no clear overall understanding of interprofessional collaboration in schools and its effects on teachers and pupils, my research aims to provide new, important knowledge on the topic.
Publications
Oppilaiden kouluinnon ja -uupumuksen profiilit: Erot oppimisen itsesäätelyn minäpystyvyydessä ja moniammatillisessa hyvinvoinnin tuessa (2025)
Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Teachers’ work engagement and burnout profiles: Associations with sense of efficacy and interprofessional collaboration in school (2023)
Teaching and Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Työintoa ilman uupumista : Minäpystyvyyden ja moniammatillisen yhteistyön yhteys opettajien työhyvinvointiin (2023)
(O2 Muu julkaisu )A multidimensional adapted process model of teaching (2022)
Educational Assessment, Evaluation and Accountability
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Moniammatillinen yhteistyö on voimavara opettajan työssä (2022)
(O2 Muu julkaisu )Valinnat suomalaisessa opettajankoulutuksessa -opintomenestys ylioppilastutkinnosta luokanopettajaopintoihin (2019)
Tiedepolitiikka
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )