Anni
Holmström
väitöskirjatutkija, opettajankoulutuslaitos (Turku)
KM
Ota yhteyttä
Linkit
Asiantuntijuusalueet
opettajien ja oppilaiden hyvinvointi
moniammatillinen yhteistyö
Tutkimus
Väitöstutkimukseni käsittelee moniammatillista yhteistyötä opettajien ja oppilaiden hyvinvointia edistävänä tekijänä suomalaisessa peruskoulussa. Tarkastelen tutkimuksessani hyvinvointia sitoutumisen, uupumuksen ja minäpystyvyyden näkökulmasta. Koska moniammatillisesta yhteistyöstä kouluissa ja sen vaikutuksista opettajiin ja oppilaisiin ei toistaiseksi ole selkeää kokonaisymmärrystä, toivon tutkimukseni tuottavan uutta, tärkeää tietoa aiheesta.
Julkaisut
Oppilaiden kouluinnon ja -uupumuksen profiilit: Erot oppimisen itsesäätelyn minäpystyvyydessä ja moniammatillisessa hyvinvoinnin tuessa (2025)
Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Enemmän kouluintoa, vähemmän uupumusta – moniammatillisen tuen ja oppimisen itsesäätelytaitojen yhteys oppilaiden hyvinvointiin (2025)
(O2 Muu julkaisu )Työintoa ilman uupumista : Minäpystyvyyden ja moniammatillisen yhteistyön yhteys opettajien työhyvinvointiin (2023)
(O2 Muu julkaisu )Teachers’ work engagement and burnout profiles: Associations with sense of efficacy and interprofessional collaboration in school (2023)
Teaching and Teacher Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
A multidimensional adapted process model of teaching (2022)
Educational Assessment, Evaluation and Accountability
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
Moniammatillinen yhteistyö on voimavara opettajan työssä (2022)
(O2 Muu julkaisu )Valinnat suomalaisessa opettajankoulutuksessa -opintomenestys ylioppilastutkinnosta luokanopettajaopintoihin (2019)
Tiedepolitiikka
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )