
Claire
Garandeau
Associate Professor, INVEST Research Flagship Centre
PhD
Contact
Links
Areas of expertise
Peer relations
school bullying
anti-bullying interventions
Publications
The longitudinal role of classroom defending norms in victims’ psychological adjustment, causal attributions, and social comparisons (2023)
Developmental Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Effects of the KiVa anti-bullying program on defending behavior: Investigating individual-level mechanisms of change (2023)
Journal of School Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Does defending affect adolescents' peer status, or vice versa? Testing the moderating effects of empathy, gender, and anti-bullying norms (2023)
Journal of Research on Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Is there really a healthy context paradox for victims of bullying? A longitudinal test of bidirectional within- and between-person associations between victimization and psychological problems (2023)
Development and Psychopathology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Peer Victimization and Empathy for Victims of Bullying: A Test of Bidirectional Associations in Childhood and Adolescence (2023)
Child Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Interventions That Failed: Factors Associated with the Continuation of Bullying After a Targeted Intervention (2023)
International journal of bullying prevention
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Development and Validation of the Adolescent Defending Behaviors Questionnaire Among Chinese Early Adolescents (2023)
Assessment
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Effects of the KiVa Anti-Bullying Program on Affective and Cognitive Empathy in Children and Adolescents (2022)
Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
What Works for Whom in School-Based Anti-bullying Interventions? An Individual Participant Data Meta-analysis (2022)
Prevention Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The dynamic associations between social dominance goals and bullying from middle to late childhood: The moderating role of classroom bystander behaviors (2022)
Journal of Educational Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))