
Claire
Garandeau
apulaisprofessori II vaihe, Tutkimuskeskus ja lippulaiva INVEST
PhD
Contact
Links
Julkaisut
Is Aggression Associated With Biased Perceptions of One's Acceptance and Rejection in Adolescence? (2022)
Developmental Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
What Should I do and Who’s to blame? A cross-national study on youth’s attitudes and beliefs in times of COVID-19 (2022)
PLoS ONE
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Intention to Stop Bullying following a Condemning, Empathy-Raising, or Combined Message from a Teacher - Do Students' Empathy and Callous-Unemotional Traits Matter? (2022)
Journal of Youth and Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Does defending victimized peers put youth at risk of being victimized? (2022)
Child Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
What Works for Whom in School-Based Anti-bullying Interventions? An Individual Participant Data Meta-analysis (2022)
Prevention Science
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Does Being Defended Relate to Decreases in Victimization and Improved Psychosocial Adjustment Among Victims? (2022)
Journal of Educational Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Defending Victimized Peers: What Makes Children Do it and What are the Consequences for Them? (2022)
INVEST blog
(Yleistajuinen artikkeli tai blogikirjoitus (E1))
Bidirectional Associations of Prosocial Behavior with Peer Acceptance and Rejection in Adolescence (2022)
Journal of Youth and Adolescence
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Correction to: Different Approaches to Address Bullying in KiVa Schools: Adherence to Guidelines, Strategies Implemented, and Outcomes Obtained (2021)
Prevention Science
(Muu (O2))
Examining the Potential Mental Health Costs of Defending Victims of Bullying: A Longitudinal Analysis (2021)
Research on Child and Adolescent Psychopathology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))