Eero
Laakkonen
Senior Researcher, Department of Teacher Education (Turku)
Erikoistutkija (Senior Researcher)
Links
Areas of expertise
Statistical methods
Research
Applications of the quantitative research methods in behavioral sciences: statistical multivariate methods, structural equations models, statistical computing.
Publications
Spontaneous Scientific Argumentation and Socially Shared Metacognitive Regulation of High- and Low-Performing Small Groups in Virtual Collaborative Science Learning (2025)
Journal of Research in Science Teaching
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Students' motivational orientations and their study well-being across different disciplines (2025)
Learning and Individual Differences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Development and Validity Evaluation of a National Digital Entrance Examination Test for Higher Education Student Selection (2025)
Higher Education Quarterly
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Millaista tiedepääomaa alkuvaiheen luokanopettajaopiskelijoilla on? (2025)
Kasvatus : Suomen kasvatustieteellinen aikakauskirja
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Tunneälytestin kehittäminen sosiaali- ja terveysalan kansalliseen valintakokeeseen ammattikorkeakouluissa (2024)
Hoitotiede
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Association Between the Two-Year Trajectories of Dental Anxiety and the Changes in the Oral Health-Related Quality of Life in Parents of FinnBrain Birth Cohort Study (2024)
Dentistry Journal
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Student Teachers’ Study Profiles — Longitudinal Perspective to Research-Based Teacher Education (2024)
Professions and Professionalism
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Peruskoulun opettajien työrauhakokemukset ja -profiilit (2024)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Pharmacy Undergraduates’ Epistemic Cognition and Medication Beliefs as Predictors of Conceptual Learning and Academic Progress (2024)
Journal of education in science, environment and health
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Safety competence promotion in secondary education – A case of the Finnish NouHätä! Programme (2024)
Heliyon
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))