Eero
Laakkonen
erikoistutkija, opettajankoulutuslaitos (Turku)
Erikoistutkija (Senior Researcher)
Asiantuntijuusalueet
Kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät
Tutkimus
Kvantitatiiviset tutkimusmenetelmien sovellukset käyttäytymistieteissä, mm. tilastolliset monimuuttujamenetelmät, rakenneyhtälömallitus, tilastolliset ohjelmistot.
Julkaisut
Safety competence promotion in secondary education – A case of the Finnish NouHätä! Programme (2024)
Heliyon
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
"I Have More Courage Now": Students' Perceptions of Content Learning and the Development of Their English Self-Concept During the Pre-DP Year (2024)
Education Sciences
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Estonian and Finnish early childhood education teachers’ views of well-being and changes at work during the COVID-19 pandemic (2024)
European Early Childhood Education Research Journal
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Exploring the reliability and validity of multiple mini-interviews in admission to teacher education (2024)
European Journal of Teacher Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Association Between the Two-Year Trajectories of Dental Anxiety and the Changes in the Oral Health-Related Quality of Life in Parents of FinnBrain Birth Cohort Study (2024)
Dentistry Journal
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Student Teachers’ Study Profiles — Longitudinal Perspective to Research-Based Teacher Education (2024)
Professions and Professionalism
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Peruskoulun opettajien työrauhakokemukset ja -profiilit (2024)
Kasvatus-lehti - Koulutuksen tutkimuslaitos
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Opportunities to Talk Matter in Shared Reading: The Mediating Roles of Children’s Engagement and Verbal Participation in Narrative Listening Comprehension (2023)
Early Education and Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Age group differences in SFON tendency and arithmetical skills of four to seven year olds in four countries with different school starting ages (2023)
Cognitive Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Sense of coherence, its components and depressive and anxiety symptoms in expecting women and their partners – A FinnBrain Birth Cohort Study (2023)
Sexual & Reproductive Healthcare
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))