Eero
Laakkonen
erikoistutkija, opettajankoulutuslaitos (Turku)
erikoistutkija, opettajankoulutuslaitos (Turku)
Erikoistutkija (Senior Researcher)
Asiantuntijuusalueet
Kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät
Tutkimus
Kvantitatiiviset tutkimusmenetelmien sovellukset käyttäytymistieteissä, mm. tilastolliset monimuuttujamenetelmät, rakenneyhtälömallitus, tilastolliset ohjelmistot.
Julkaisut
Age group differences in SFON tendency and arithmetical skills of four to seven year olds in four countries with different school starting ages (2023)
Cognitive Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Learning strategies, self-efficacy beliefs and academic achievement of first-year preservice teachers: a person-centred approach (2023)
European Journal of Psychology of Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Oppilaiden hyvinvointi poikkeusolojen etäopetuksessa (2023)
Nuorisotutkimus
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Opportunities to Talk Matter in Shared Reading: The Mediating Roles of Children’s Engagement and Verbal Participation in Narrative Listening Comprehension (2023)
Early Education and Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Adolescents´ interpersonal cognition and self-appraisal of their own anxiety in an imagined anxiety-provoking classroom presentation scenario: Gender differences Cognición interpersonal de los adolescentes y autoevaluación de su propia ansiedad en un escenario imaginado de presentación en el aula que provoca ansiedad: Diferencias de género (2022)
European Journal of Education and Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Development and psychometric evaluation of the Emotional Intelligence Test (EMI-T) for social care and healthcare student selection (2022)
Journal of Advanced Nursing
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Kuntien perusopetusjohtajat inkluusion rakentajina (2022)
Focus localis
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Closeness, Conflict, and Culturally Inclusive Pedagogy: Finnish Pre- and In-service Early Education Teachers’ Perceptions (2022)
Frontiers in Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Opettajien, oppilaiden ja huoltajien kokemuksia kevään 2020 hätäetäopetuksesta (2022)
Historia nyt - Turun Historiallisen Yhdistyksen jäsenlehti
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
University teachers’ focus on students: Examining the relationships between visual attention, conceptions of teaching and pedagogical training (2022)
Frontline learning research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))