Eero
Laakkonen
erikoistutkija, opettajankoulutuslaitos (Turku)
erikoistutkija, opettajankoulutuslaitos (Turku)
Erikoistutkija (Senior Researcher)
Asiantuntijuusalueet
Kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät
Tutkimus
Kvantitatiiviset tutkimusmenetelmien sovellukset käyttäytymistieteissä, mm. tilastolliset monimuuttujamenetelmät, rakenneyhtälömallitus, tilastolliset ohjelmistot.
Julkaisut
Age group differences in SFON tendency and arithmetical skills of four to seven year olds in four countries with different school starting ages (2023)
Cognitive Development
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Development and psychometric evaluation of the Emotional Intelligence Test (EMI-T) for social care and healthcare student selection (2022)
Journal of Advanced Nursing
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Kuntien perusopetusjohtajat inkluusion rakentajina (2022)
Focus localis
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Closeness, Conflict, and Culturally Inclusive Pedagogy: Finnish Pre- and In-service Early Education Teachers’ Perceptions (2022)
Frontiers in Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Opettajien, oppilaiden ja huoltajien kokemuksia kevään 2020 hätäetäopetuksesta (2022)
Historia nyt - Turun Historiallisen Yhdistyksen jäsenlehti
(Artikkeli ammattilehdessä tai kirjoitus ammatillisessa blogissa (D1))
University teachers’ focus on students: Examining the relationships between visual attention, conceptions of teaching and pedagogical training (2022)
Frontline learning research
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Adolescents´ interpersonal cognition and self-appraisal of their own anxiety in an imagined anxiety-provoking classroom presentation scenario: Gender differences Cognición interpersonal de los adolescentes y autoevaluación de su propia ansiedad en un escenario imaginado de presentación en el aula que provoca ansiedad: Diferencias de género (2022)
European Journal of Education and Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Student participatory role profiles in collaborative science learning: Relation of within-group configurations of role profiles and achievement (2021)
Learning, Culture and Social Interaction
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Development and psychometric testing of Reasoning Skills test for nursing student selection: An item response theory approach (2021)
Journal of Advanced Nursing
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Teachers' Relationships with Children in the Finnish Early Childhood Education Context: A Validation Study (2021)
Journal of Psychoeducational Assessment
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))