Jo
Van Hoof
Senior Research Fellow, Department of Teacher Education (Turku)
Publications
Not realizing that you don't know: Fraction state anxiety is reduced by natural number bias (2023)
British Journal of Educational Psychology
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Revealing modes of knowing about density (2023)
Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Proceedings of the PME Conference
(Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa (A4))
Obstacles in the development of the understanding of fractions (2023)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))The relationship between primary school children’s inhibition and the processing of rational numbers (2022)
European Journal of Psychology of Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Profiles in understanding the density of rational numbers among primary and secondary school students Perfiles en la comprensión de la densidad de los números racionales en estudiantes de educación primaria y secundaria (2022)
Avances de Investigación en Educación Matemática
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Incorrect Ways of Thinking About the Size of Fractions (2022)
International Journal of Science and Mathematics Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))