Jo
Van Hoof
Senior Research Fellow, Turku Research Institute for Learning Analytics
Publications
How do different executive function components contribute to children's academic skills? (2025)
Cognitive Development
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
BeLLE: Exploring the Accuracy of the Task Difficulty Ratings in the Bebras Challenge (2025)
Lecture Notes in Computer Science
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Spontaneous focusing on numerical order and numerical skills of 3-to 4-year-old children (2024)
Educational Studies in Mathematics
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Not realizing that you don't know: Fraction state anxiety is reduced by natural number bias (2023)
British Journal of Educational Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Revealing modes of knowing about density (2023)
International Conference for the Psychology of Mathematics Education, Proceedings of the PME Conference
(A4 Vertaisarvioitu artikkeli konferenssijulkaisussa)
Obstacles in the development of the understanding of fractions (2023)
(Kirjan tai muun kokoomateoksen osa (B2))The relationship between primary school children’s inhibition and the processing of rational numbers (2022)
European Journal of Psychology of Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Profiles in understanding the density of rational numbers among primary and secondary school students Perfiles en la comprensión de la densidad de los números racionales en estudiantes de educación primaria y secundaria (2022)
Avances de Investigación en Educación Matemática
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Incorrect Ways of Thinking About the Size of Fractions (2022)
International Journal of Science and Mathematics Education
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))