Kirsi
Peltonen
Associate Professor, INVEST Research Flagship Centre
PhD
An INVEST researcher studying intervention effectiveness. Interested about child mental health and universal, preventive as well as targeted interventions.
Contact
Links
Areas of expertise
child mental health
intervention effectiveness
RCT
immigrants
psychological trauma
Publications
Everyday State Attachment: Dynamic Features and Role of Trait Attachment (2024)
Journal of Personality
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Children and war - vulnerability and resilience (2024)
European Journal of Developmental Psychology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Adverse childhood experiences and emotion dynamics in daily life: a two sample study* (2024)
Cognition and Emotion
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
The effect of teacher multicultural attitudes on self-efficacy and wellbeing at work (2024)
Social Psychology of Education
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Sotakokemukset, lapsen haavoittuvuus ja resilienssi (2024)
Terveydenhoitaja
(D1 Artikkeli ammattilehdessä)
Efficacy and moderators of efficacy of cognitive behavioural therapies with a trauma focus in children and adolescents : an individual participant data meta-analysis of randomised trials (2024)
The Lancet Child & Adolescent Health
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Growing Up Amidst Active Warfare: Understanding the Experiences of Ukrainian Adolescents Through Chat Data (2024)
Youth and Society
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
“Being a Parent in Finland” - psycho-educative intervention: development and acceptability of a group programme aimed at increasing trust among migrant parents (2024)
Nordic Social Work Research
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )
Examining heterogeneity : A systematic review of quantitative person-centered studies on adversity, mental health, and resilience in children and young adults with refugee backgrounds (2024)
Comprehensive Psychiatry
(A2 Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä lehdessä)
Migrant students’ self-reported executive function skills in relation to mental health, postmigration stress, and positive appraisals of self and the social context (2024)
European Journal of Psychotraumatology
(A1 Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tieteellisessä lehdessä )