Kirsi
Peltonen
Associate Professor, INVEST Research Flagship Centre
PhD
An INVEST researcher studying intervention effectiveness. Interested about child mental health and universal, preventive as well as targeted interventions.
Contact
Links
Areas of expertise
child mental health
intervention effectiveness
RCT
immigrants
psychological trauma
Publications
Efficacy and moderators of efficacy of cognitive behavioural therapies with a trauma focus in children and adolescents : an individual participant data meta-analysis of randomised trials (2024)
The Lancet Child & Adolescent Health
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Emotional Awareness and Internalizing Problems: A Preliminary Test of State and Trait Associations among Adolescents (2023)
European Journal of Mental Health
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
”Paljon on perheitä, jotka eivät uskalla pyytää apua” : Ulkomailta tulleiden vanhempien tukea on tehostettava (2023)
Yhteiskuntapolitiikka
(Kirjoitus tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (B1))
Roles of recalled parenting experiences and effortful control in adult daily emotion regulation (2023)
Cognition and Emotion
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Psychological tests for expectant parents and young children in the Nordic countries: A review of the evidence (2023)
European Journal of Developmental Psychology
(Vertaisarvioitu katsausartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A2))
The network structure of posttraumatic stress symptoms in war-affected children and adolescents (2023)
JCPP Advances
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Attachment orientation and dynamics of negative and positive emotions in daily life (2023)
Journal of Research in Personality
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Is It Time to Revise the SDQ? The Psychometric Evaluation of the Strengths and Difficulties Questionnaire (2023)
Psychological Assessment
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
The Human Affectome (2023)
Neuroscience and Biobehavioral Reviews
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))
Migrant Students’ Sense of Belonging and the Covid‐19 Pandemic: Implications for Educational Inclusion (2022)
Social Inclusion
(Vertaisarvioitu alkuperäisartikkeli tai data-artikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä (A1))